Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1877 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-01-28

Godmorgon i landet!

Här tinar det för fullt, det har rasat från taket, hoppas ALLT har rasat så man slipper en obehaglig överraskning när man går ut… Det blåser ordentligt ute, det följer nästan alltid med vid varmgrader på vintern…

Fåse hur Sara mår, om det blir ksola eller ej. För min del butiken i alla fall. SImon kommer hem ikväll, Peter lär vi inte se till förrän framåt söndag

Tittut
0

Morrn!

TRött idag, typiskt fredagar.

Sambon och sonen åker bort i helgen, så Elin och jag får ha tjejkväll ikväll. Behöver förbereda lite inför morgondagens stamboksträff.

Ska bli spännande!

Bäst att se till att Elin kommer upp om vi ska hinna.

Ha en bra fredag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

kristina-axtorp
0

God morgon!

Här ska det förberedas för en veckas semester- vi åker till Viehofen strax utanför Zell am See för skidåkning och glühwein i backen!

Men först ut med massor av mat och strö, fixa till et par staket då Diedre naturligtvis hittade ett ställe som var strömlöst och packa det sista! Som tur var har vi bra husvakter som ställer upp så jag hoppas inget ska hända hästarna!

Emelie jobbar så hon har hundarna, de hr redan sovit i hennes säng i natt! Så bortskämda de blir!

#1 Ha så kul på stamboksläsningskursen- den är jag sååå avundsjuk på! Jag vill jag med!

[Tjiwi]
0

Morron

Klart väder idag med men lite varmare i alla fall och det tycker jag om, bara -5!

Ska köra hästarna innan jobbet och dra ett varv med dammsugaren!

#2 Ha en trevlig semester!!

MagganS-B
0

Förmiddag!

-5 var det vid 8-tiden, jättehärligt väder är det! Väntar på spånbilen…..var tvungen att ta från Granngården, min vanliga leverantör har slut, tyvärr! På eftermiddagen blir det Ica-Maxi + att jag skall köpa fint diplompapper till 2.00-diplomen. Trodde jag köpt tillräckligt i fjol, men kan inte hitta dom, typiskt!

Ha det gott i solen!

thilda-
0

God dag!!
har varit vaken sen kl 7idag och varit i stallet och mockat o släppt ut lite hästar..
och efter ett litet viktigt möte i stallet så fick jag reda på att jag ska få börja träna storhäst :) Har fått äran att få sätta i gång världens finaste varmblods sto.. Naomi Campbell :) och nu funderar jag starkt på att ta licensen för storhäst då jag även får vara med på istravet med henne nästa år :) är så pepp! :) MEN destovärre vet jag inte hur jag ska göra med luddan :'( då jag varken vill sälja eller låna ut henne då det är min ögonsten.. många frågor snurrar runt min skalle fast jag dansar runt på rosa moln..

Förutom detta så funderar jag över vad jag ska baka imorgon.. för på söndag ska jag till Oslo med hunden min på hundträff..

[Croneld]
0

God kväll!
Här premiäreldar vi i vår nya keddyinsats, mysigt!
Hästarna har fått sitt idag med och nu ska det bli middag, alla är hemma och sen blir det tidig kväll för mig.

garrilina
0

God kväll! Klar i stallet tidigt i dag, skönt för jag är så trött, får se hur länge jag orkar hålla ögona öppna. Ingen och prata med heller så då går det fort Förvånad

Töväder ute så det börjar bli lite halkigt, finns grus för att sanda någonstans under all snö men när den högen töat fram då behöver vi nog inte sanda längre..

Ha en bra fredag kväll.