Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1152 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 11-01-24

Godmorgon i landet!

Ute är det… mörkt Skrattande och runt tio minus eller så, det där kköpet av en ny termometer går inte undan…

Vi var ut med Röros och Debbie igår, vi mätte dem litet oseriöst is piltan med en tumstock, och Debbie är ungefär 128 och Röros ungefär 120. Röros var 116,7 förra året när hon mättes, så hon har växt en hel del. Tror Debbie var 122 förra våren, och hon har lbivit längre sedan vi tömkörde sist, Sara fick länga svanskappan en bit.

Butiken idag, och ikväll har vi bestämt att vi ska rida

Tittut
0

Morrn!

Ska iväg och släppa ut hästar. Elin hemma från skolan idag så det blir lite omstrukturering i schemat, men hästarna måste i alla fall ut nu.

Hoppas kunna få lite annat gjort, trots sjukt barn.

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

VeronicaP
0

Morrn morrn.

Barnen är iväg på skolan och praktik och det är bara jag och hunden hemma , lugnt och skönt.
Idag är jag extremt trött och kroppen är väl inte i bästa form idag , men jag ska försöka ge mig på att köra ena shettisen idag (om de går för halkan.

Ska försöka se om jag kan få tag på hovslagaren och se om han har lust och komma och verka alla hingstarna och beställa tid till stona sedan.

Måste även kolla  upp vilka hästar det är som måste mätas i år , så man har alla papper färdiga tills det börja bli tävlingsdags.

MagganS-B
0

God Morgon!

Nu märker man verkligen vad mycket ljusare det blivit på morgnarna……skönt. Fast i dag var det nåt konstigt, -8 är det ute, vi har haft tö och runt nollan i flera dagar nu förut…..

I dag blir det städning, såg när det var sol hur dammråttorna frodades på golven!

Ha en bra måndag!

[Tjiwi]
0

Här klarnar det upp och det ser ut som solen är på väg…plusgrader!

Det verkar som vi får leva med isgata här så att köra är bara att glömma för tillfället.

Ny vecka, jobb som vanligt!

kristina-axtorp
0

Tvättdag! Så husmoderligt! Har varit på kurs hela helgen och nu ska det förberedas inför skidresa till Österrike, avfärd fredag kväll! Ska bli så skönt! Sol beställt så man kan få lite färg i ansiktet iallfall! Och jag har husvakt så inga tjuvar göre sig besvär!

För övrigt lite löneutbetalningar att göra samt lite avstämning gällande läget för hingstpremieringen! Och en av de anställda jobbar hemma här idag så då blir det lite extra fixat runt omkring!

Ha en bra måndag!

VeronicaP
0

#5 Låter härligt fast jag måste säga att jag hellre hade åkt till varmare  breddgrader ;)

Prenses
0

Blixthalka i Finland (österbotten) idag. över 50 lastbilar har stått still efter varandra och slipper ingenvart. Tänk vilken kö. Idag får ponnyerna ha ledigt. Slipper inte ens till lösdriften som ligger ca. 20 km bort… Vågar mig inte alls dit. :/

/ Sabina

[Croneld]
0

God eftermiddag på er! Idag har vi fått en fin insats installerad i den öppna spisen. Sotaren kommer på torsdag och besiktar den, innan vi får elda och mysa i vardagsrummet.
Nu helt plötsligt växer hovarna så det knakar, tur att hovslagaren är bokad till veckan. Nästa vecka ska Susa mätas och Cadett vaccineras. Jag får inte ofta besök, men nu när jag får så många på kort tid, så kostar det..

garrilina
0

merGod kväll! Här har vi haft rejäl dagsmeja tycker att det syns på snön att den sjunkit ihop lite. Inne från stallet redan, gick med en fart i dag då dottern hade gjort en hel del redan och sedan hade vi vår pärla till medryttare som var här. Tänk vad 3 hinner mot för 2Glad

#8 har precis vaccinerat 21 st. knappt jag vågade titta i kuvertetObestämd

Ha en bra fprtsättning på kvällen!