Hantering om föl
Ska eventuelt sköta om ett föl/unghäst hittar inga sidor där det står hur man sköter om ett föl.Är det typ som vanligt med en vuxen häst fast man inte rider den och så?

Ja, skillnaden är väl att man hela tiden ska lära ett föl eller unghäst vad man förväntar sig av den
Social träning: Promenader, lyfta ben, bli borstad, bindas upp, inte bli rädd för saker mm. mm.

Om jag skulle be någon om hjälp att sköta mina föl/unghästar skulle jag som hästägare förvänta mig att den personen följde mina instruktioner. Så jag undrar, vad vill ägaren att du ska göra med fölet/unghästen?
Nu vet jag inte hur mycket erfarenhet du har, men generellt skulle jag inte vilja att en ung oerfaren person hanterade mina föl eller unghästar - definitivt inte utan handledare. Jag tycker det är bättre om vuxna rutinerade personer jobbar med unghästar, och barn/ungdomar pysslar med och lär sig av de äldre uppfostrade hästarna. Inte minst ur säkerhetssynpunkt.
# 3 Pernilla har helt rätt! Dessutom kan vi inte ge personliga råd till någon som är anonym…….det är svårt, eftersom vi inte vet om det är barn eller vuxen!