Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettköpes
Läst 2427 ggr
[Croneld]
0

Unghingstbete 2011?

- Jag undrar vilka som erbjuder unghingstbete denna sommar?
- Vilken ålder på hingstarna?
- Ungefär när har ni släppet och hur länge brukar de vara kvar på ett ungefär?
- Hur stor är flocken och har ni en äldre hingst eller inte med småttingarna.
- Var när hur alltså!
Säkert är det fler än jag som bara har en unghingst (född -10) i sommar som börjar planera sommaren redan nu.

Faradiba
0

Jag har ju tre hingstar födda -10 här hemma som kommer att gå tillsammans i sommar med, så det blir ingen skillnad för oss.

Enda skillnaden är väl om det kommer till någon liten kille… Skrattande Jag brukar inte gilla att blanda åldrar för mycket då de har lite olika behov av vila. Har en flock med äldre hingstar oxå men hur den ser ut i sommar beror på om vi har några godkända killar här hemma som ska gå med ston Flört.

skott
0

Jag kommer säkert ha, där kommer gå en lite äldre valack ihopa med eventuellt 5st 1åringar i blandade raser Skrattande

ryttarn
0

Har oxå behov av hingstbete i år, dels för en född -10 och dels för en född -09

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

Jag har ju mina ligister , de gå alla åldrar ihop , har iof ingen russhingst som är född -10 men 3 st shettisar i den åldern ;)

Men de är ju en bit hit haha men de vet du ju :D

ryttarn
0

#4 Jo dryga 40 mil känns lite väl….. ;)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Croneld]
0

Vore toppen om ni skriver ut var ni bor, om fler är intresserade som inte vet var ni håller hus.

skott
0

Vi bor i skåne (Lövestad)

[cancan]
0

Våra 1-års hingstar kommer att gå på Hallands väderö..

Faradiba
0

Jag bor i Vårgårda, Västra Götaland Skrattande

PROS
0

Jag har en hingst(russ född 2010) som behöver sällskap i sommar, bete finns i stora hagar, MEN har änså länge ingenstans att göra av honom fram till maj, vi bor i Dalarna. hör gärna av er , 070-5204483/Linnea

skott
0

#10 Väldigt långt avstånd mellan oss annars kunde han gått med mina på lösdriften så länge.

[Croneld]
0

Jag bor i Roslagen och söker unghingstbete i Sthlms Län med omnejd. Gärna ett ställe med flera kompisar.

Jag har bete så kan ordna kompis åt Cadett men vill att han ska få komma iväg på ungdomsläger och rasa av sig och utvecklas med andra likasinnade.

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi kommer troligtvis att ha hingstbete i sommar. Beror på vilka hingstar vi får kvar.

Men som det ser ut nu så har vi våra egna 4 (kanske 5) hingstar; 2st f-09. 1st f-10 och en eller två flockledare f-2006. Samtliga är russ.

Vi sätter maxantal 8st så har alltså 3 eller 4 platser. Hingstar som gått hos oss tidigare år har företräde. Därefter är det först till kvarn som gäller.

Vi släpper 1-2 veckan i maj och brukar sätta 30 september som sista dag.

Hingstarna brukar till en början få 4 hagar att varva imellan. Sedan när vi tagit vårt hö så får de 4 hagar till =)

Vi finns på Stuteri Teja, Eskilstuna

http://www.teja.se/sommarbete.htm

Filmlänk: http://www.youtube.com/watch?v=xF5t4IvgZis&feature=related

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

savrarpstuteri
0

# 8 vad roligt att läsa Glad!

Hoppas både ni och åringarna kommer att uppskatta den vistelsen med allt runt omkring!

PROS
0

#11 ja verklige synd att vi bor så långt i från varandra,

jag funderar på att köpa en kompis till våren/sommaren vi får se hur det löser sig,

Snurrii
0

#13 Vi kommer mer än gärna tillbaka i sommar om vi får! OskyldigKyss

Teja-Bea
0

Ja om grabbarna är kvar hemma så så det klart ni får komma tillbaka!=) Har du sett att Eragon är med och busar på filmklippet?

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ciao
0

Jag hoppas att min hingst åring ska få komma till Hallands väder ö.

[cancan]
0

# 18 det är väll bara att ringa o boka plats Tungan ute

ciao
0

Jag har ringt till Ingvar han bad mig åter komma i mitten av aprilGlad