God morgon 2011-01-22
Morgon där ute
Efter en extra timmes sovmorgon ska jag släpa mig ut. Här är det -5 och mulet för stunden fast vi är lovade sol idag vet inte vart den tagit vägen Fast det verkar som en del har lagt beslag på den underbara solen för eget bruk.
Har en förkylning som står och bankar och vill ut, jag har inte tid med det just nu Mycke saker är inplanerade dennäemaste tiden
ha en bra lördag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Enligt vår fantastiska termometer är det en plusgrad ute, men gissar några minus. Skönt med litet varmväder!
Spisen tänd, boken utläst och dags att göra frukost innan jag far till butiken.
Förkylningen har iaf inte blivit värre, får se hur pigg jag är i em.
Morrn!
Fyra friska minusgrader ute och det ser ut att kunna bli en fin dag. Pappa fyllde år igår, så det vankas familjemiddag i eftermiddag, vilket ska bli trevligt.
Hoppas ni får en bra lördag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Sitter här och spelar kort med yngste sonen, här är det direkt på pannkakan så här på morgonen! Ett lätt snöfall har kommit under natten och lurar på vägen som under snön bara är glansis. Men solen skiner fint och det kan bli en trevlig dag.
Ha det gott!

God Morgon! Nollgradigt och en sol som börjar skymta, tyvärr så blåser det isvindar. Inget särskilt i agendan i dag, blir nog de vanliga stallsysslorna.
Ha en bra lördag!
Och här då? Kring nollan i grader. Ser fint ut ute. Ingen sol såg jag dock men kollade inte så noga. varit uppe stor del av natten och skurat sele.
Idag väntar en bröllops körning med en av de stora hästarna i stora staden lite norr över.
Så KP får semester idag kan jag tro. Han är iaf härlig, checkade av inför kvällen med facklor och marschaller. En korridor av ljus och häst efter häst fick traska där i. KP nyfiken ville nosa! Aj aj aj det fick han inte. Nära men inte så nära. Cool kille är det. KUL!
Nu blir det lasta bilen.
Ha en bra dag hela bunten här på Gotlandsruss!

hm,m,,… här är MINUSgrader och inte har den där lilla frosten bitit på på dom isiga vägarna heller, så man kan leda när ponnystona till sin hage… dom får fortsätta stå i paddocken. Fast dom verkar inte lida så mycket,,, mat o vatten och Hallon som underhållning,,, !
Längar efter att all is ska försvinna så man kan rida sadelbrädan igen, och tömköra och köra in småhästarna! Ser dock ut att kunna dröja….
Hur ska man kunna träna för visningen i det här?! Ishalka ÖVERALLT på våra vägar o gårdsplanen, och alternativet är SNÖDJUP med STENhård skare som hästen precis brister igenom i varje steg… FY va jag avskyr vintern….! :S
God Förmiddag!
Här är ett strålande väder med plusgrader, man tror nästan att våren knackar på. Talgoxarna och blåmesarna har i alla fall börjat kvittra lite och under snön lovar jag att snödropparna blommar!
Inget särskilt står på schemat i dag, mer än att vi måste åka och tanka bilen!
Ha en bra lördag!
Här är det + 1,5 och sol och blå himmel!!
Just kollat damskidor klart och ska gå ner till stallet och göra det. Skulle vilja ut på tur i solen men fortfarande såå isigt här…….
Ha en skön lördag!