Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1366 ggr
StuteriSolo
0

Godmorogn 11-01-17

Godmorgon i landet!

Har inte tittat ut än, men det har snöat en hel del sedan igår kväll. Det är runt tio minus ute, så det är inte så kallt idag.

Butiken idag, får se vad som hinns med före. Peter lär få skotta en hel del med traktorn…

Tittut
0

Fem plusgraden, grått, trist och halt och humöret blir därefter. Ska glida till stallet snart om bilen startar, så får man försöka lida igenom denna dag trots det.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Arbetsdag idag. Här har vi redan halkat runt en sväng och få se hur det bli i kväll, när jag ska ut med kusen. Det blir en liten liten runda runt "byn" där det är upplyst på grannars stallpaner om det inte bara är isgata.

MagganS-B
0

Regn, regn och glashalt, många olyckor på vägarna tack vare att det är spårigt och halt…..Själv måste jag till Visby för att hämta mina glasögon och handla lite till kylskåpet + kolla på ett nytt. En av mina kylar har nämligen lagt av. Så for vi sätter i sladden så går proppen…..Som tur är så här i januari, så är det ett litet billigt!

Ha en bra dag alla! Kör försiktigt"

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hela sex plusgrader….men blåst och HALT!! En tidsfråga innan man halkar omkull skulle jag tro. Snön har börjat rasa av stalltaket.

Gårdagens ridhusbesök gick bra, Njord är inte riden sedan finalen(!!) och Maja tyckte han var lika fin nu som då! Hon provred även Soja en stund och det gick bra.

Ha en bra början på veckan.

kristina-axtorp
0

Och här är det samma! Vår väg börjar komma i farozonen vad det gäller att bli översvämmad, men som tur är går det att köra andra hållet också! Kontorsarbete en masse - men ska halka ut och släppa ut hingstarna nu. Har lite grus som är utlagt som en stig över isen, tur de är snälla för gör de något så drar de omkull mig som ingenting! Önskar er bra måndag!

VeronicaP
0

MOrrn morrn för god är den ju inte.

Här har det regnat  och det är översvämningar lite här och där , vägen är avstängd åt ena hållet då den var på väg att ge sig iväg och är nu uppgrävd, vårat vatten blev otjänligt igår pga översvämmningarna , tur man har pappa som har rörläggeri firma så min bror ringde och kollade hur vi skulle göra , nu är tanken tömd , klorin i hälld och alla som får vatten av oss har fått spola i alla kranar tills de luktar klorin sen ska det verka i ett bra tag innan de kan spolas rent … Helt underbart eller inte.

Skolbussen kom inte i dag helle , stackars barn som bor här i Tönnersa som stått och väntat på en buss som inte har visat sig , ingen ansvarig att få tag på , som tur var så är jag hemma så jag fick till slut kört mina och syrrans barn till skolan ,.

Nu hoppas jag bara att resten av dagen flyter på bättre och att pumparna som pumpar bort vatten inte krånglar och att allt funkar bra resten av dagen.

Ha en bra måndag ;)