Godmorgon 11-01-16
Godmorgon i landet!
-10 enligt mätaren och det snöar för fullt. Vi har tagit sovmrogon och det är hela 13 grader varmt i köket. Vi var iväg på pubkväll hos svägerskan igår, mycket trevligt, några av grannarna här hade med sig gitarr och det var mycket trevligt.
Idag blir det födelsedagsfirande för PEter, annars har vi väl inget särskilt på schemat.
God morgon! Plusgrader och snöfall har vi här i våra trakter. Det blir en lugn dag med pyssel både inne (städning) och ute (hästarna).
Ha en bra dag!
God Förmiddag!
Hästarna och morgonfikat avklarat! Här har det kommit en massa blask och just nu regnar det. Skall försöka samla mig och göra klart första sidan till vår hemsida……fantasin tryter ibland!
Ha en bra söndag!
Igår kväll/natt snöade det…nu töar det…..
I em åker jag ner till ridhuset med Njord och Soja där Maja ska rida båda. Ska bli kul att se Soja riden.

Snö även här i natt, som tur är inte de mängder de utlovade. Kring nollan nu. Har släclt alla ljusstakar och granen nu så det blir ihopplock av de innan jag gaår ut till stallet för de dagliga sysslorna, först en kopp te.
Ha en bra sondag!

Hej på er allla!
Här är det milt och halt, grått och ca +4 och vad det innebär. Jag gillar tanken på mindre mängd snö och lättare att komma ut o köra russ i naturen - för nu är jag hänvisad till de stora trafikerade vägarna och då blir det ej mycket körning av.
Har i dag fixat med vår annons på Stugknuten inför sommaren och ska snart sätta mig ner för att plugga en stund. Hästarna och senare arbete i kväll. Ha det bra i dag!
Blask och slask och halkigt! Jag har tränat Susamarula med hjälp av dottern idag. Tömkörningen gick mkt bra idag och hon tycker det är så kul och jag med när det går åt rätt håll.
storasyster till susamarula har varit på löshoppning för förta gången idag, pinglan var jätteduktig. Men attt ut och åka med transporten är inget att rekomendera . Är skridskobana ute.