Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1339 ggr
[Tjiwi]
0

God Morgon 2011-01-11

Morron!

Grått på himlen och plusgrader ännu. Vi har egen skridskobana på stallplanen….Flört

Klippte Soja igår kväll och ska ta Njord nu på morgonen tänkte jag!! Mycket päls blev det.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Grått och mycket halt! Skall ta en tur till apoteket och ICA Maxi, kylskåpet är tomt! På eftermiddagen blir det stalltjänst om man kan ta sig dit utan skridskor! Tur att det är isfritt på baksidan så hästarna kan släppas ut i alla fall…..

Ha en bra dag!

Tittut
0

God förmiddag!

Hemkommen från stallet och ska sätta mig med en kopp kaffe, men ville säga hej först!

Ta det lugnt i halkan!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här blev det ingen Godmorgon hälsning! God eftermiddag passar bättre.

Har haft några tuffa dagar, stallägaren sjuk. Har varit allt i allo några dagar därmed. Tills idag då… Då jag somnade om när ungarna gått till skolan och sov till 12! Förvånad

Sen ringde telefonen…unge sjuk i skolan. Bara åka och hämta. Så nu ligger vi båda två nerbäddade här… Blir inget hästeri alls idag, tråkigt nog.

KP hästens framsteg fortskrider. Han är väldigt mkt barnhäst just nu. Det pysslas med honom på flera olika plan och har bär lätt ryttare en liten stund mest varje dag. Han tycker verkligen om att få göra något. Pigg och glad kille när det hela passar honom. Den andra sidan av honom talar vi inte högt om just nu..Tungan uteFlört.

Russ är verkligen speciella varelser och nu har vi ju två därhemma en tid, båda speciella och såå omtyckta å goa.

Gurkane
0

Bilden har A tagit men den ridande dottern har "fixat" med den och trollat bort ledaren av hästen… KP ser inte ut att misstycka.Glad

[Croneld]
0

God kväll! Jag har haft en lång dag på arbetet som vi toppade med resturangbesök, veckohandling och judoträning för sonen. Hästarna är vattnade och klappade på idag och mår bra. De "bor" vid storbalen och rör sig nu bara på de upptrampade stigarna på en 60 cm hårdpackad snötäckt hage, Går de utanför stigarna sjunker de ned i djupsnö. Häromdagen blev Susamarula utknuffad från stigen och ramlade i moddsnön som var den dagen och höll nästan inte på att kunna resa sig. Hon låg på rygg nedbäddad och sprattlade med benen ett bra tag innan hon lyckades vända sig.