Godmorgon 11-01-10
Godmorgon i landet!
Måste vara varmt ute, det var 20 grader i sovrummet nu på morgonen…
Mer snö är utlovat under dagen, tycker det räcker med de 20 cm vi fick igår. Hade en plan på att hinna köra före jobbet, få se hur det går med det.
Sara har första skoldagen idag, och SImon är ledig för han ska skriva för C-kort imorgon.
God förmiddag!
Första skoldagen för barnen påbörjad, hästarna ute och stallet fixat till kvälllen. Bara dags att fundera på i vilken ände man ska börja.
Hittade en lammhals i frysen, som ska bli dillkött till kvällen. Skönt med en hemmadag hur som helst.
Ha en bra måndag och en ny fin vecka!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Hej!
Hästarna är ute och jag o Jessica ska till Visby o uträtta lite ärenden. Isen ligger tjock och det blåser lite, men solen skiner över oss. Jag hoppas att blåsten lugnar sig till i morgon eftermidag då resan mot Skåne ska ta sin början igen och att det fortsätter att vara någorlunda milt.. önske tänkande.
Jag delar gärma med mig av solen till er alla och ha en fin dag!
God Middag!
Härligt väder ute, men snorhalt! Granen är utkastad och alla barr är i dammsugaren! Skönt att få städa undan alla adventsstakar, tomtar och juldukar. Dammet låg tjockt överallt, syns ju väldigt bra i solsken!
Lilla Lippu saknar sina "bröder", har ingen lekkompis, bara sura tanter i hagen. Om isen försvinner skall jag ta en promenad med henne i morgon…..
Ha en fin eftermiddag och kväll!
Här flingar snön fortfarande, dock inte lika mycket som det har gjort i snart 4 dagar! Men det är bara mysigt .. Fick dessutom en lång sovmorgon idag, ända tills klockan halv 9, vilket uppskattas rejält när man fyller år!
Har hunnit ordna med min praktikplats som jag ska ha under resterande tiden av skolan, och fick en riktigt bra plats .. Får både köra hästar och traktor.
Resten av dagen blir det att ordna lite ärenden samt inhandla tårta till gästerna som kommer i eftermiddag .. Och givetvis ta hand om mina små russin!
Önskar er en bra dag!
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
# 4 Ha den äran!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 4 Grattis!
Har jobbat första dagen idag, det blev arbete kring den nya skollagen som är på gång samt om den nya läroplanen för grunskolan. I morgon kommer barnen.
Inget nytt på hästfronten idag. Ha en bra kväll!