Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 992 ggr
karisma
0

God morgon 2011-01-09

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon på er

Skit väder i roslagen idag +3 och takdropp det regnade halva natten så nu kan man inväta isgator

Det är sista dagen på djurpassningen åt X-et Men det är ganska roligt att räkna in massa kalvar som stutsar runt i snön och leker Jag får alldrig rätt antal på dem än hur många gånger jag räknar

Inne jobb för resten av dagen ska försöka hitta golven

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pappa tjur ligger och kollar mig noga vad jag gör, som tur är har han ett bra lynne gammel gubben Vikten på honom ligger över 1500 kg

karisma
0

Det blev bubbelt så jag kopierade Tjiwi

God Morgon 2011-01-09

I ntt och igår har det töat och regnat…….vilket gör att det är ISgata ute!! Jag skulle åka ner till ridhuset nu på morgonen med Njord och Soja där Maja skulle rida Njord och jag tömköra Soja….men jag törs inte ge mig iväg i detta väglag, hade själv svårt att gå ner till stallet nyss! Vi har en kyrkbacke som är brant när man kommer ner till byn bla, om man kommer från stallplanen vill säga!

Körde dom i par igår!!! I regn och skymning…..unge herren var väldigt nyfiken på den vackra damen bredvid vid förspänningen men som alltid så sköter han sig exemplariskt! Så fort vi kom av stallplanen så koncentrerade han sig på sin uppgift och Soja i sin tur var väldigt fin och snäll trots hingst bredvid. Vi var väl ute i regnet ca 40 minuter och när de slappnade av så gick de så fint och i form och det kändes så jättebra. Damen var väldigt på tårna bara men allt är ju nytt nu för henne.

Ha en bra söndag!

Tittut
0

# 1 Uvva, jag har koskräck!!

# 2 Kul att det verkar fungera!

Här är det nyvaket. Hästarna kom in jättesent i går, så jag tog lite sovmorgon.

Ska äta lite frukost innan jag åker. Ska ägna resten av dagen åt att städa och att åka och handla. Bland det tråkigaste som går att göra, men behövligt emellanåt…

Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har vi också tagit sovmorgon, inte lika länge som igår, då blev det stressigt så jag hann inte ens dricka kaffe innan jobbet.

På schemat idag står bakning av matbröd och sedan får vi se vad det blir, skulle vilja ut och köra Mysli, det verkar vara varmare ute idag iaf, ser inte om det snöar iofs.

[Croneld]
0

Sista dagen innan skolstarten, så idag går redan tvättmaskinen för fullt. Vi har också tö idag och det rinnen från taket och plogbilen har plogat upp en vall med blötsnö, så det är bästa att ta bort den innan det fryser på igen.
Ska ta ut Susamarula på en promenad idag och öva på kommandon. Hon är så fin i bröstselen med bakselen och draglinehållare som svänger lite, "lilla stumpan".
Ha en bra dag!

kristina-axtorp
0

#0,3 Jag älskar kossor!

Här är det +3-4, moddigt och halt! Det som göms i snö kommer fram i tö! Men morgonen startade med snöflingor i luften men de la sig ju inte tyvärr.

Granen och advenstljusstakarna ska ut idag, och lite allmän städning utomhus ligger på programmet. Om vi hittar tillräckligt bra fäste så ska vi köra Cayenne i em igen, sen kan vi nog ta fram vagnarna igen och det ska töa så här!

Ha en bra söndag!

murkla
0

God förmiddag.'

Plusgrader i Malung i dag.

Tittar på slalom för herrear o de svenska har då kommit i mål.

Idag ska jag åka tillbaka till skolan .Färgelanda.

Fina kossabilder..

Ha en bra dag.

Gnistra
0

Isgata överall

Här är det is överallt, de få hästar som har skor måste ha brodd i hagen o de är inge vidare, så därför får vissa turas om. Vill ej ha några onödiga skador pga bus.

Har varit o jobbat nu på förmidagen och ska även jobba senare i kväll, så min dag kommer att rulla iväg utan bekymmer. Ha det bra o hoppas att ni har bättre underlag än vad jag kan skryta med!

garrilina
0

Här har vi tagit en rejäl sovmorgon eller vad man ska kalla det då vi gick och la oss vid 7 och klev upp vid 10. Det tåg vi skulle möta upp i Ljusdal vid 00.40 kom vid 5.35. Så vi slumrade i halvtimmar medans vi fick lägesrapport från Elsa som satt på tåget, var allt från förseningar till lokfel. Men nu är marsvinen hemma på sitt nya ställe så söta.

Stallsysslorna är nog vad som orkas och hinns med i dag.

Ha en bra dag!