Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 785 ggr
[Tjiwi]
0

God Morgon 2011-01-08

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det raka motsatsen till gårdagens väder….genomgrått…snön dalar ner -igen!!

Kaffe och tidning nu en stund innan stallsysslor och hästkörning.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har det slutat snöa för tillfället, mer är utlovat imorgon när jag är ledig..

Sov litet länge, så får rusa iväg och äta frukost nu så jag hinner till butiken i tid.

Alla hemma och kanske hinnsd et ut med någon häst idag, vi får se!

[Croneld]
0

God morgon! Nyss uppstigen, vi tittade på en filmserie i går fram till kl.02.00, så jag behövde sova ut. Nu blir det småpyssel och sen ut till hästarna.

Ha en bra dag!

garrilina
0

-19 burr kontrast mot gårdagens nolla. men ingen snö än iallafall. Har så det räcker och blir över. Grannens häst stod på vår gård i morse hon har nog inget staket kvar så det är bara att kliva över.

Eldning idag, stadsbesök, stall och i natt ska vi passa nattåget i Ljusdal för att hämta nya marsvin till dottern.

MagganS-B
0

Godmiddag!

Här ösregnar det…..

På förmiddagen fick äntligen småkillarna komma iväg till sitt lekis! Dain är såld och Dynar har följt med som inackordering, sen finns det en liten kille till + en 3-årig lekfarbror, så dom kommer säkert att trivas!. Körde ett lass hö också, tursamt nog, för i den halkan som blir nu vill man inte ut med transport! Nu finns bara tre ston och en liten 1-årsdam kvar i stallet, skönt! Nedtrappning var det….. 

Nu blir det en slapp eftermiddag!

Kajhugo
0

Här är mulet och snöfallet har övergått till regn, joggade bara dem små idag, inget körvänligt väder alls. Nu skall jag samla ihop underlag för att fixa anmälan till avelsvärdering, äta lunch och titta på skidor. Det är det bästa med helgerna under vinternSkrattande.