Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 2239 ggr
Tittut
0

God förmiddag 2011-01-06

Här blåser det friska vindar ute. Inte så kallt, men det lir ju iom blåsten.

Grabbarna ska köra cross idag. Får se hur länge de står ut…

Ha en bra 13-dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

kristina-axtorp
0

Jag har fortf god morgon- var uppe m tuppen men tuppen var trött så vi fick lägga oss igen! Här snöar o blåser det sydvästlig vind på tvärs! Återigen igenblåsta vägar så idag blir det nog bara stalltjänst o sen att slappa i soffan! Ha en bra 13dag!

savrarpstuteri
0

God morgon/fm, här är det en blandning då det var sovmorgon idag men stalltjänst etc är avverkat och en god kopp te ingefära/citron med en liten klick honung Glad! Prova, det är jättegott!

Här snöar och blåser det som sjutton idag och jag önskar jag kunde göra som du Kristina och slappa på soffan, men här är det till att ut med skyffeln och börja skotta där traktorn inte kommer fram.

Ikväll är det årets första styrelsemöte i JVP, skall bli trevligt Glad!
ha en bra trettondedagjul allesammans Glad!

[Tjiwi]
0

Här är det snöstorm…nästan i alla fall!! Minus 4 och snö på tvären, fy bubblan!! Jag SKA köra den nya idag….det har jag bestämt mig för, storm eller inte!! Nu står de utanför fönstret och ser ut som två snöbollar!

Nu är det kaffe först och snart lite skidor på tv innan man behöver gå ut igen, kanske har det mojnat då om man har tur…….

Ha en skön trettondag!

[Croneld]
0

God morgon! Nyss hemkommen, har varit och lämnat ett av mina russ i "grannbyn" till en jobbarkompis dotter som vill rida lite. Där fick jag gott fika, men vägen var för bedrövlig att köra.

Ha en bra dag!

murkla
0

God förmiddag.

Här iMalung snöar de och snöar de men de är iallafall -3 så de är skönt de.

Jobbakväll i dag. Men innan de blir de lungt. Kanske se på lite skidåkning på tvn iställe för att åka själv idag.

Vet att hästarna har de bra oxå..

Ha en skön dag.

garrilina
0

God förmiddag! Min sista lediga dag imorgon väntar studiedag med början med möte med nya rektorn vet inte vilken i ordningen…denna har hästar få se om han kan leda vår personal också Glad

Hovslagarinnan här för omskoning av Garrilina denna gång åker snösulorna på också.

Stallet och i kväll ska vi hämta barnens kusin och se Änglagård I och II, tjejerna var med oss och såg trean häromkvällen men de är så unga så kusinen har inte sett de föregående och dottern inte ettan. Så då blir det tjejmys.

Ha en bra trettondag!

Gnistra
0

Hej på er!

Här är det blåst o 0-gradigt, själv har jag bokat ridhuset för att kunna få komma igång med att köra OkiDoki( han har varit körd ca 5 gr i höstas) i eftermiddag, för ute fins ingen möjlighet trångt med fordon o snövallar osv.

#3 Håller tummarna för att ni gillar varandra!

Ha en trevlig dag!

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God middag

Hemkommen från en tripp till Arlanda för att lämmna av X-et som skall till Kiruna på begravning Jag fick stanna hemma och sköta alla djuren, Tycker det är konstigt att ingen vill passa ca 50 kor 15 får 14 hästar samt 5 hundar och katter ellerObestämd

Nu skall jag gå ut i blåsten och fortsätta med det jag inte hann i morse

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Denna kommentar har tagits bort.
StuteriSolo
0

God middag i landet!

Här är det -20 och det har varit en seg morgon, första gången på flera år jag varit så här förkyld…

Peter vill till Luleå och handla reservdelar till golfen, så vi far väl dit en sväng om ett tag. Smådjuren lär vilja ha mat först kanske.

När vi kommer hem känns sängläge som ett bra tips.

MagganS-B
0

God Eftermiddag!

Här har vi snöstorm med halvblöt snö så man inte ser handen framför sig…..Mer snö är det vi minst vill ha, men vi bestämmer ju inte själva! Det är en innemysardag i dag, eftersom vi inte vet om vi kommer hem om vi åker bort!

Ha det gott i stugvärmen!

kristina-axtorp
0

#2 skulle adrig skrivit att jag skulle slappa, blev mkt extrajobb att fylla på höhäckarna m så mkt snö- och snöslunfan gick sönder! Men ikväll ska jag slappa! Nu är det dags att tabun hästarna igen! Ha en fortsatt skön kväll!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Gick alldeles jättebra att köra en MYCKET pigg dam idag!!

Lydig och lyhörd!! Hon är jättemysig!