Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 974 ggr
karisma
0

God morgon 2011-01-04

Morgon där ute

Roslagen bjuder idag på kyla - 18,5 och nattsvart ute Inne i huset var det bara +15 när jag vaknade glömde elda igår kväll hade inte en tanke på att kolla termometern

Idag bär det in till stan när hästarna är klara om bilen startar skall sätta den på lite värme för säkerhets skull Måste uträtta lite ärenden och ett läkarbesök står på schemat

ha det där ute i snön & kylan

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-15 ute idag, men fortfarande varmt inne som tur är. Förkylningen frodas, men känner mig inte så där helt bombad idag så det är ju bra Skrattande

På dagens schema står skötsel av djuren och så butiken. Imorgon börjar folket återvända hem igen, skönt!

Tittut
0

Morrn!

Har inte kollat temperaturen, men det känns lite kallt här också.

Ska iväg till stallet nu och sedan iväg hela dagen. Trevligt!

Hoppas ni får en bra om än kall tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

kristina-axtorp
0

Godmorgon! Dimman ligger fortf tjock här så det är fuktig kyla! Stalltjänst på fm o storhandla på em. Ingen som vill ta över den sysslan åt mig!

MagganS-B
0

Här var det också kallt, -11! Solen är på väg hoppas vi! Handla på förmiddagen och stalltjänst på eftermiddagen!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Vackert och frostigt ute, snön har frysit till en hård skorpa. Nu stundare en stor härlig frukost och barnen ska sparkas upp ur sina sängar. Sen lite utevistelse med pulkaåkning och tömkörning av Susa, om jag lyckas skotta upp stalldörren och ta ut selen. Såg att de plogat mot dörren igår kväll, och nu lär det väga som cement.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

MOrrn morrn.

Idag har inte vi så kallt bara någon minus grad men de har snöat igen.

Igår var jag iväg hos doktorn och han var och rotade i mitt operations ärr påp hälsenan som inte vill läka , han fick bort en micro tråd som inte hade *ramlat* bort och vi hoppas nu att de bara är det som har gjort att de krånglat.

Idag ska jag försöka få i en ståltråd till i lilla spiddes hage så kanske han stannar kvar i den , lite synd om honom då han får stå inne men vad ska man göra men en liten hingst som bara kryper igenom och rymmer hela tiden.

Ha en riktigt bra dag

garrilina
0

-10 hos oss och mulet, riktigt bitande väder. 3 dagar kvar på ledigheten nu fattar inte vad tiden går fort. Sambon har åkt till Norge på en månad igen i dag så nu går vi ner på matportioner för två igen Glad tror han glömt nästa alla kläder hemma denna gång.

Resten av dagen tillbringas i stall och pannrum. Blir även en lort visit i staden.

Ha en bra dag!