Vilka avelshingstar har tilldelats högst poäng?
Hej,
jag undrar om det finns någon lista över de avelshingstar som har fått högst poäng osv.? Vem har fått högst av dom alla tex?
Håller på med lite spaningsarbete inför säsongens avelsplaner : )
Är mycket tacksam för hjälp!
Hadar har väl fått högst poäng om jag inte har fel … kommer ej ihåg om det var 45 lr 44 poäng.. lr kanske mer? Någon annan kanske har bättre koll..
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Hadar har t.o.m. fått 46 p!
Det borde vara något av de högsta poäng som någon russhingst fått genom alla tider. 
#0 Om du har tid att vänta kan jag försöka skriva ihop en lista till i morgon. Förmodligen inte helt komplett men ändå.
# oj då.. tror oxå det är det högsta genom tiderna.. Och han har jag ett sto efter och hon är jättetrevlig..
hadar 46 p patron 46 p marlon s 45 p faner 45 p
Komet har oxå 45p har jag för mig. Fast han finns ju tyvär inte kvar. En underbart vacker hingst.

Jabb Kl 45p
#6 Jabb är en fin hingst :)

# 2
Det blir intressant läsning : ) ser fram emot i morgon!
# 6
Han är verkligen fin han ja : )
#8 Sliter för fullt med detta just nu.

När jag letar hingst för avel kollar jag även vad avkommerna fått för resultat. Det är ju ingen garanti att hingsten är en bra nedärvare.
Men det är ju spännande att vara "först" på en hingst också
.
Med blå basen är det ju rätt enkelt att gå bakåt i leden.
#10 min efter Hadar har du ju sett ;) Hon är mycket fin (iallafall i mina ögon) och trevlig att jobba med… lätt för att lära sig, snäll vid barnen, bra psyke..
Här är ett första utkast. Lägger upp ett nytt inlägg så de som hittar fel kan hjälpa mig att rätta till felen.