Mitt gotlandsruss!
alla hästar fyller på nyårsdagen :) då blir hon 2 ;)
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 

Vilken fin tjej! Vad han hon för stam?
#1, tror knappast att något russ fyller år på nyårsdagen. Däremot räknas de som ett år äldre då. 
Ja, precis som människor som tävlar i ponnytrav.
Man räknas t.ex. som 12 åring under det året man fyller 12 år oavsett när man har födelsedag. 

Jag har haft ett makalöst år med min underbara Hingst, Ratatas Raimon, även kallad Palle.
Det är för mycket att beskriva här, men det finns en träningsdagbok här på gotlandsruss iFokus för de som är intresserade,
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#2 #3 det var det jag mena, alla hästar blir ett år äldre nyårsdagen.. vet ingen som fölar så tidigt :)
Mena inget illa med det inlägget…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
#5 Trodde inte det heller.
Ingen av oss menade något illa heller. 
Rebb f-09, fick jag upp i augusti 2010 från Gotland .. och sedan dess har vi hunnit med en hel del. i och med att han var lite tömkörd innan han kom så provade vi sele m.m. efter någon vecka här i norr .. och inte så långt efter det blev han satt i vagn, vart efter jag kör han ca 1 gång i veckan korta turer endast för att få rutin!
Vi har även hunnit med att vara på unghingstbedömning och fick tummen upp av Kurt Larsson, och till våren blir det nog en utställning med riktiga poäng ..
Kan inte mer än att säga att jag har nog fått tag i världens snällaste lilla russin! Nog har han sina hyss för sig, men han vet när det är fel och är mycket lätt att tillrättavisa. Förhoppningsvis blir han minst lika fin som sin pappa Timon!
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Guldhagens Eros f-09, kom till oss för ett år sedan i december 2009. Vi hämtade han på gävletravet då han kom med transport från Skellefteå. Vintern blev rätt hård för han, men han tog igen sig ordentligt under sommaren och är nu som ettåring ca 120cm. Han har alltid haft ett topp psyke och är väldigt orädd av sig.
Han är visad två gånger i sommras och fick först 35p, silver och sedan 36p, silver. Då mitt i rejäla växtperioder. Nu är han satt för vagn och det går grymt bra. Så vi ska snart börja köra igång honom ordentligt i lugnt tempo för att bygga muskler.