Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 4506 ggr
[Croneld]
0

Gilla/kommentera mulkalendern här!

Här kan man gilla och kommentera årets mulkalender, så att inte kalendertråden blir sååå lång.

Där vill trådskaparen lägga ut dagens mule och svar på denna.

Jag kan då skriva att detta var så kul, jag älskar att klura och tävla, även om det kan vara svårt!

Tack Pernilla och Liselotte!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var något bekant med mule nummer 1, då jag har Ursus 512 dottern Susamarula i min ägo. Då gick jag igång, här ska tävlas!

Wruss
0

GILLAR!! Älskar också att klura och fundera och att titta på bilder…. Nu vet man var man vill vara kl 18 några veckor framöver. Tack Pernilla o Liselotte Tungan ute.

janehellen80
0

Håller med.. riktigt roligt..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Tusen
0

Alla tävlingar är roliga även om jag själv är rätt dålig på det och sällan deltar. Men det är kul ändå.Skrattande

garrilina
0

Det här har jag saknat ända sedan Liselottes nötter.Skrattande

GAJarhult
0

Tack Pernilla och Liselott för att ni gör en klurighet! Jätteskoj!

PernillaJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul att ni gillar Mulkalendern! Det kommer in en hel del svar på Mul-gåtorna och det tycker vi är jätteroligt.

Vi har korpat upplägget från Travrondens hemsida, tyckte att en Mulkalender platsar såklart även på GRiF. Nu gnuggar Liselotte och jag geniknölarna för att komponera kniviga ledtrådar till kommande dagars mular.

Vi hade egentligen tänkt köra varannan dag, fast nu tar Liselotte Mule 2+3 och jag tar Mule 4+5 för det passade bäst.

Jag var mallig över att jag lyckades rimma "stamboksband-Götaland"… men nu sneglar jag avundsjukt på Liselottes Mule 2-vers i snitsigt limerickformat. Filar frenetiskt vidare på nästa vers, men tycks ha snöat in på AABBCC parvisa rim.

Mrgh - var farao är mitt ex av "Verskonstens ABC" Tungan ute

garrilina
0

F… gick för fort när jag skickade in hade ju tagit det på första raden om jag bara tänkt till lite, nu blir det nästa fast det egentligen är sängen som gäller.

hannibal-roll
0

Älskar mulkalendern! Jag kommer att gissa efter bästa förmåga, kul att klura :)

VeronicaP
0

Roligt och fyndigt kul att läsa gåtorna även om jag inte gissar så mycket och ofta :D

Pernilla-N
0

Tack Pernilla och Liselott! Jag älskar såna här klurigheter och samtidigt friskar man upp minnet lite eller lär sig känna igen nya hästar.

Tittut
0

Tack alla!

Idén är helt och hållet Pernillas. Jag bara hakade på!

Lycka till!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

# 7 Den skulle jag nog behöva….

[Tjiwi]
0

…….sitter och väntar på nästa mule……….kuligt!!Skrattande

Wruss
0

Nu har de värmt upp oss med lite enklare mular i några dagar, men idag blev det svårare. Eller vad tycker ni??

[Tjiwi]
0

#15 Japp, den sista är svår….tål att fundera på………Oskyldig

Tittut
0

Är det vi som gör för enkla prov, ni som är för duktiga, eller både och? Skrattande

[Tjiwi]
0

#17 Dagens är klurig tycker jag i alla fall…………Skäms

[Croneld]
0

Jag älskar gåtor och kluringar, men lite får man tänka till ibland. Det gäller att komma in i det!

[Tjiwi]
0

När jag lagt mig igår kom jag på det!!Skrattande

GAJarhult
0

#17 Lagom kluriga enligt mig!

7 och 8 an var lite värre men man får slå i blå basen och tänka till….

Det är ju ord svängarna som gör det lurigt…..

Tittut
0

Skrattande

Russlena
0

En rolig kalender , det är kul att klura och fundera.

Jag tackar för detta.

PernillaJ
0

Tänk om… servern skulle packa ihop och vi skulle bli utan GRiF några dagar nu Förvånad mitt i Mulkalendern och allt. Men nej, i år kommer tekniken inte att svika (hoppas jag).

Jennie_A
0

#22 Lise-Lotte (Tittut), har du inte fått mitt PM med svaret till mule 8? Jag ser att jag hade rätt men står inte med bland de som svarat rätt. Mitt meddelande ligger bland mina skickade PM, så meddela mig gärna om det inte kommit fram för då är det något som är knas med min meddelandefunktion… Tack på förhand! Mvh Jennie_A

Reko
0

Jag har inte upptäckt mulkalendern förrän nu! Kul förstås! Mulkalendern alltså, inte att jag har missat den…

garrilina
0

Det här är kul, går inte att göra något annat innan man klurat klartFörvånad sappar mellan mular och FB:s anhöriggrupp för FS20, tur man är ensam hemma..Oskyldig. Tack Liselotte och Pernilla!

Jennie_A
0

Jag tycker det är en mycket rolig idé, så tack Pernilla & Lise-Lotte för en kul idé! Jag var lite trögstartad, men har nu kommit igång med gissningar :o)

GAJarhult
0

Klurigt idag med mule 10.

Inom russen ska man kunna även ägares släktskap…..Flört

Wruss
0

Ååååh, vad jag saknar kvällens mule… Obestämd

GAJarhult
0

ja mä….Flört

Tittut
0

Nu är jag tillbaka, sorry… Skäms

[Tjiwi]
0

Känns som det blir lite att klura på……

Wruss
0

Knepigt… och känns som lite tolkningsfråga Obestämd.

Tittut
0

Måste bara säga igen att jag tycker ni är otroligt flitiga och väldigt duktiga!

Norrveda
0

#35 Vi tycker nog detsamma om er Flört

GAJarhult
0

Jag tycker om dessa kluriga mular….

Man lär sig lite nytt varje dag. Kollar i "Blå basen" och stamböcker och ser något nytt (lär sig) hela tiden. Men det tar tid…..

Tack igen till "mulmakarna".

[Tjiwi]
0

Skitkul!!!!!Skrattande

[Tjiwi]
0

Idag var det svårt….svåraste hitills för mig, ringer inte en enda klocka!!Skäms

GAJarhult
0

Nej inte svårt alls om du tänker på vad du läser..???!!!! tror jag iallafall…..

[Tjiwi]
0

#40………hmmmmmmmmmmm……..måste tänka till då……blir svårt!Flört

[Tjiwi]
0

Kanske har kommit på det……Oskyldig

GAJarhult
0

Hjälp….!

GAJarhult
0

Hjälp….!

MagganS-B
0

# 42 Skrattande

[Tjiwi]
0

#45 Hade fel på den, var helt fel ute……………Rynkar på näsan

GranoStall
0

Ni är värre än På Spåret med era vitsiga rim. Jättekul idé. Gillar!Skrattande

//Cecilia

[Croneld]
0

Pass idag, den historien känner inte jag till, vad jag vet om!

Tittut
0

Tänk på vad som står bara…Oskyldig

[Tjiwi]
0

#49…bara!!Tungan ute

[Croneld]
0

Nu har jag skickat in ett svar! Det är bara att läsa vad det står, det tog ett tag att klura ut!

[Tjiwi]
0

Näää, jag fattar ingenting denna gång!!

GAJarhult
0

Fasad! Jag var å nosade på honom! Jag tänker oftast på att kolla "mina" hingstar man har i stammen först…. Men jag fick inget att stämma. Min stammoder Josefin som jag började med var efter honom….

PernillaJ
0

Bekännelse: jag fattade inte Fasad… men nu när jag läser hur Liselotte tänkte blev det ju glasklart.

Undrar om det inte är lättare att konstruera gåtor än att lösa dem?

Om någon/några känner för att sätta mig, och övriga russvänner, på prov så vore det trevligt om ni ville ta vid och lägga ut russiga knepigheter från juldagen och under resten av helgerna?

I morgon kommer den sista Mulen… och så ska vi avslöja vinnarna!

Tittut
0

# 54 Och jag som trodde den blev för lätt iom yta, rabalder och brorsa i annat land….

Tänk hur det kan vara!

PernillaJ
0

#55 Ja, med facit i hand är det kristallklart, och jag tycker jag borde ha tagit det på Rabalder: men icke. Och inte kan jag revanschera mig i morgon för den har jag förhandsinfo om (tror jag).

Tittut
0

# 56 Vi får hjälpas åt, behöver hjälp att fixa en mule och ett bra budskap! Vi får slå våra kloka ihop i finalen.

murkla
0

Tycker att de är roligt att läsa om de. Som de är många gamla russmular med och nya. Jag  har ingen koll.  Mycke intressant!

MagganS-B
0

Jag tog bort en kommentar i "muletråden"……

Vinnaren publiceras säkert när den sista mulen är avslöjad!

PernillaJ
0

#59 Precis - den 24:e och sista Mulen lades ju in i går kväll och alla måste få litet tid på sig i julfirandet att hinna svara. Jag har inte samrått med Liselotte men skulle tro att allt kommer att avslöjas till kvällen!

garrilina
0

Tack för årets mular. Har varit jätteroligt, tyvärr blev det knappt med tid på slutet  så då blev det inga svar från mig.

[Tjiwi]
0

Tackar Pernilla och Liselotte för deras fantastiska insats. Att rimma är inte helt lätt, roligt är det med att försöka lista ut vilka de var…..Skrattande

Tittut
0

Tack, tack!

Ni har varit urduktiga tycker jag, och det har varit jättekul!

Norrveda
0

Vill också tacka för trevligt kvällsnöje, roligt påhitt.

Även om jag lyckades med alla rätt kan jag erkänna att det inte var så lätt alla gånger, krävdes en hel del kluringar och stamböckerna kom väl till pass.

Tusen
0

Tusen tack för denna roliga tävling. Även om jag inte varit någe vidare på att gissa , har tävlingen varit väldigt lärorik för mig. Kanske även någon annan också är lika obildad på russ och härmed har lärt sig något nytt. Det har jag i alla fall. TACK till alla inblandade.Skrattande

MagganS-B
0

Ett stort TACK till Pernilla Och Liselotte för ert jobb med Mulkalendern, lika spännande varje dag, även om vissa verser var lite svårtolkade ;). Sen hoppas jag personligen till nästa år (om det blir nåt) att kalendern kanske inte blir riktigt så "mansdominerad"……

[Croneld]
0

Tack för en riktigt rolig kalender, både med russ och klurigheter. Det var roligt att utmana sig själv. Jag tycker att ni har gjort ett fantastiskt arbete med att komma på alla fyndiga rim.Glad