Godmorgon 10-12-24
Godmorgon i landet!
-20 ute, friskt!
Snart full fart på hela familjen, sedan ska vi lämna hundarna hos svärmor och äldste sonen i familjen får skjutsa oss till Kallax, han får låna bilen under julhelgen då han för femtioelfte gången sålt sin bil 
Ha en bra jul allihopa!
God Jul morgon!
Är hemma nu efter att ha jobbat natt, Ingen sovning här inte. Om någon timme så ska jag och sambon åka till min mamma o äta julfrukost o fira lite jul med syrran o henns barn med flr. Sedan mot kvällen ska jag fira jul nr 2.
Malung - 31 nu på morgonen. Och de oxå väldigt friskt kan jag säga.. Burra. De är de som står på taperten i dag. Har jag tur kanske jag får sova någon timme eller två.
Ha en skön jul allihopa.
GOD JUL.

God Jul!
Här blåser det rejält men det är ganks några minusgrader i stället, vet inte vilket som är bäst?
Hoppas att ni alla får en riktigt trevlig julhelg! Själv ska jag jobba ven i kväll.
Kram från mig till er alla!

God Jul allihopa!
Har har vi -12 gradr och en lätt snöyra. Sista klappen är inslagen. Dottern och jag har julklappat kusarna och kaninerna. Vi ska fira ihop med mina syskon och alla kusiner får träffas. Det lär bli livat, de är från 3 år till 20 år, en bra blandning.
Ha en trevlig julafton!
God Jul på er allihopa!
Här är vi insnöade sen ett dygn, vädret är helt enkelt fruktansvärt!
Planen var att fira jul med hela släkten som vanligt men alla är fast i snön. Får försöka så gott det går ändå att få lite julefrid :)
God jul till er alla!
Hästarna är ute som vilken dag som helst, men allt är klart att ta in dem till kvällen. Familjen har tagit ett knippe 4-hjuingar och farit ut i skogen och hälsat på tomten, traditionsenligt. Jag hoppar över idag. Ska faktiskt ge mig till byn och skarva i med ett par julklappar och lite annat smått. Sådant som skulle varit gjort i går, men det var så hysteriskt mycket folk att jag gav upp innan jag ens började.
Hoppas ni får en verkligt fin julafton runt om i landet!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Middag och God Jul alla!
Här är riktigt oväder, blåser och snöar. Meterdrivor! Temperaturen ligger på 5-6 minus, men det känns mycket kallare…..Hästarna står inne i dag, eftersom vinden är nordlig så har dom nästan inget skydd här bakom stallet och att lägga ut hö där är ingen idé, då får dom jaga det!
En glad överraskning fick vi i natt när det försiktigt knackade på vår sovrumsdörr….Där utanför stod Micke, hade kört från Gbg och tagit färjan över i natt. Alla visste utom Kjell och jag! Vi hade planerat en ju utan "barn". Mickes sambo jobar hela helgen på Sahlgrenskas akut, så hon är bara hemma för att sova, så då tyckte han att det var roligare att åka "hem"! Det tycker vi också!
Ha en fin julafton, insnöade eller inte!
Hemma igen efter en dag med släkten, så nu är dagens och sista mule i kalendern svarad på. Nu kan jag sova gott!
God Julafton!

God Julaftonskväll! Har ätit en massa god mat och firat en avslappnad stilla julafton. Nu sover alla. Hästarna fickk stå innte idag då vi haft över -20 i två dagar nu och vattnet började frysa, men de misstycker inte fick lite extra gott i krubborna i kväll.
Tankarna har funnits hos sonen mer än vanligt i dag då vi dessutom har läst om att de varit inblandade i strider i två dagar. Internet har dessutom bralat ihop så de har svårt att höra av sig.
God Jul alla.