Godmorgon 10-12-23
Godmorgon i landet!
Ska strax iväg och byta tillbaka till min bil, det var inget allvarligt fel den tål bara inte kyla…. Fantastiskt!!!
Idag blird et butiken, Sara får följa med som hjälp, dagen före julafton brukar vara lätt hysterisk.
Peter och SImon kommer hem, och svärmor bjuder på julmat ikväll.
Imorgon bär det av söderut, med flyg, för att tillbringa julen hos sonen och mamma.
God Morgon!
Lite "varmare" i dag, bara -7! Skönt! Hörde nyss på radion att oväder är på väg, mer snö och blåst, men har man bara mat och värme så brukar det också fixa sig…..
I dag blir det stalltjänst ett par timmar på förmiddagen, sen skinkkokning och granpåklädning!
Ha det gott alla!
Julklappsinslagning och lite pyssel står på schemat. Får sätta blåslampa på ungarna, så de hjälper till. Själv ska jag ta det gansk lugnt, så jag tillfrisknar snabbt, jag vill göra så mkt nu när jag är långledig. Oväder vill vi inte ha mer av! Vi har så mkt snö redan.
Ha en bra dag!
God Morgon
Här står det ngr timmars arbete på förmiddagen. Sedan hem å duka o fixa maten inför jul. Förhoppningsvis hinner man med att njuta under dagen att det faktiskt är jul om ett antal timmar :-)
God Jul
Morron
Nu är det kallare här…..brrr……..-20! Vill inte!!
Massor att göra då jag egentligen skulle varit ledig idag och planerat för det men se det gick icke! För många borta så det blir att jobba i em….

Här är det full snöstorm! Blåser på tvärs från norr så det är riktigt kallt! Undrar om äldsta dottern tar sig hit idag? 7 mil i detta vädret- hon får nog avvakta!
Morrn!
-26 i går kväll, -16 i morse och nu -20 igen. Och jag som måste ner pch såss med folket i byn idag. Vill inte!
Bäst att klä på sig och gå ut och hoppas att bilen startar så jag kommer iväg till stallet.
Ta det lugnt idag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~