Godmorgon 10-12-22
Godmorgon i landet!
Igår kväll klarnade det upp och fullmånen spred sitt ljus över snön, vintern är nog inte så vacker som då!
Tyvärr medför ju detta att det är kallare ute igen, man kan ju inte få allt här i världen….
En underlig lampa började blinka på bilen, så det blir nog verkstad igen… Intressant att man kör över 1000 mil prickfritt oxh så lämnas bilen på service och slutar sedan att fungera…
Butiken till åtta ikväll, sedan är dagen slut.

Här på linderödsåsen var toppnoteringen -21! Och månen lös full hela natten som om ljuset var tänt! Var otroligt vackert! Idag ska jag avliva ett shetlandssto så det blir en tuff dag men samtidigt bra då hon har fång. Resorberade troligtvis f 3 veckor sen igen o utöste nytt anfall. Vi har hållt på så i 2,5år så nu Togs det tuffa beslutet!
# 0 Det var inget nytt, har hänt med vår bil också!, dessutom "pratade" den inte svenska längre, utan engelska!
God morgon!
-18 har vi just nu och gnistrande månsken! Blir väl hårfön i hästarnas vattenkoppar i dag om dom inte druckit under natten…..skall städa lite i köket och ta vara på lite ren tvätt, besöka en kompis mm. mm. Dan blir fulltecknad antar jag! Om tempen kryper över -10 så kan man öppna stalldörrarna och mocka också! Men vi är lite rädda om vattnet…..
Ha en bra dag!
Julavslutning i skolan står närmast på programmet. Sen lite julklappsinköp. Nu får vi bara hoppas att bilen startar.
# 1 Trist, men ibland får man ta sina tråkiga beslut.
-25 här just nu. Ska åka och släppa ut hästar, men har inte haft någon brådska, pga kylan och att de kom in sent igår.
SOm tur är behöver jag inte iväg på hela dagen sedan, så jag ska nog försöka ägna denna dag åt att få iväg så mycket pass som möjligt.
Ha en bra dag, trots kylan!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Morron
Något varmare idag, -10! Det tackar man för…………
Jag har inte lyckats komma iväg för inhandlande av klappar ännu så jag antar att det måste ske idag! Jobbar bara idag innan några dagars ledighet.
Igår kväll blev det klart att det kommer en ny parhäst hit, jättespännande. Hon är jättefin, diplomsto bla! Så får vi se om de funkar ihop.
#1 Jobbigt för er, kram!

God morgon! -25 här, och jag står inne och bakar knäckebröd o vörtbröd till jul, och väntar på att det iaf ska bli lite varmare ute.. :)

God Kväll! Nu är vi uppe i 1,5 m snödjup och nästan hälften har fallit det senaste dygnet, börjar bli lite nöjd. Har varit ute på några mardrömsturer till och från jobbet i sambons 4 hjulsdrivna stora cheva. Ingen väg och snö så man inte visste vart vägen var. Min lilla citroen står på verkstad också med blinka lampa och engelsk text.
Vi hade en fin musikalisk julavslutning, så nu är det jullov, har även handlat en massa mat och några julklappar måste fixa några till i morgon.
Ha en bra kväll!