Godmorgon 10-12-21
Godmorgon i landet!
Ignen stressdag idag, igår var det luleå före jobbet och Sara skulle iväg och spela och skulle ha skjuts först och och och
Lugnare tempo idag, butiken, handla och sedan kväller.
Det ser ut att ha snöat ännu litet till, Sara kollade snödjupet igår, det gick upp till midjan. Snön är nu väldigt fluffig eftersom det är så kallt, men ändå.
God Morgon!
Tänkte kolla på månförmörkelsen, men det är lite moln i vägen…..Kallt har vi och mer snö har kommit i natt. Läste i tidningen att snart är den här vintern lika tuff som vintrarna under kriget på 1940-talet…..allt går ju i cykler, så varför inte vädret…..
Skall städa lite, tvätta ett par mattor och grava lax, sen är det lugnt!
Ha en bra tisdag!

God morgon här är det riktigt svinkallt idag , Men de är bara att bita ihop och se glad ut :D Syrran sa att vi hade -21 grader men jag hoppas verkligen att de är någon grad varmare ;)
Ha en bra dag i dag

God morgon! Minus 20 här också, brr. Jag var ute med en tumstock och kollade snödjupet igår, det är faktiskt bara ca 40 centimeter. Känns som mer.
Jag är klar med stalljobbet, hästarna går ute och mumsar på mat. Nu ska jag ska sätta mig vid frukostbordet och läsa Travronden. Idag blir det inomhussysslor, måste bland annat planera för kvällens Mule. Det blir nåt ur arkivet tror jag!
Morrn!
Inte så kallt som söderöver här, runt 10 minus.
Elan ska till doktorn idag så hästarna åkte ut så får vi ta resten sedan om det hinns med… Dubbla skolavslutningar och det ena med det andra, så det lär bli en intensiv och lång dag på det viset.
Ha det bra så här en helt vanlig tisdag?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Jätte kallt igen…hua -15 idag, usch och fyyyy!
Hade tänkt köra men för kallt.
Kanske skulle åka och köpa klappar istället…….

Tror detta är första gången jag skriver i en godmorgon- tråd men det är väl aldrig för sent att börja!! Här är det -10 men solen titta fram! Snön är djup så i vissa hagar har vi kört upp en slinga så de kan röra sig ordentligt!
Först är det kontoret och bokföring som gäller men det är så tråkigt så jag hamnade här istället!! Idag ska jag till Sara Rosqvist och gräva ut hennes hästtransport! Ska låna hennes enaxlade med dubbdäck iställt för att försöka köra ut med min 1500 kg släp! Med all modd som är på smågator och småvägar så tror jag att vi fastnar!
Klapparna är klara men granen är inte inne ännu!
Eftermiddag.
Minnsan kallt här med - 24 i morse och under dagen var de -21. Burra. vill inte gå ut mera i dag.
Men måste. De händer inte så mycket är lite förkyld och så tar de mest lungt. Ska jobba natt. . Hoppas att ni andra har de bra där ute i landet..
Jag har fått ny uppvärmning som fungerar så där. Det är en luftvärmeväxlare som också har en elpatron som ska slå till när det blir mer än -11. Fast det gör den inte så i morse vaknade jag (igen!) med 12 grader inomhus. Tack vare lite moln var det bara -8 ute vilket gör att fläkten går och det blir förhoppningsvis varmare inomhus tack vare det. Annars blir det dusch i kallvatten innan julbordet med jobbet i kväll.

Har vi här i väst kallast idag?
När jag stog upp 06.30 hade vi 22 grader ute. Det är alldeles för kallt tycker jag… Tiden och orken tar slut med att bära vatten å hö å skotta snö!
Hade tänkt att hinna få ordna lite jul inne i huset oxå….
Känner att jag börjar bli förkyld, bara bita ihop och försöka hålla ut! Får ta mig lite stärkande medikament till kvällen, Kan Jang ska jag prova för första gången. Ska äta en bit på stan, hämta ut den beställda laxen på judoklubben, så det blir sen hemkomst för mig idag.
Termobyxorna på, jobbarkompisen byter ut dem mot bikini!

God kväll! Här har jag haft en dag som jag inte vill ha i morgon. Sov över 65 min., ingen frukost och bilen börjar blinka och gå i 30 efter en dryg km. hade bara 9 kvar, och det snöar för 6 dagen i rad. Som tur ar har jag ju för tillfället en hemmavarande sambo som plockade upp mig och körde mig till jobbet och bilen till verkstan. Jobbar sista dagen i morgon sen väntar 14 dagars ledighet tror jag behöver det.
Sjuk, julklappslös och -22 grader. Måste ta mig ut!

#12 Stackare, krya på dig, har dessutom hamnat i den 21