God Morgon 10-12-19
God Morgon, här håller vi på och blåser bort, uppehåll i snöandet för tillfället men all snö som hitills har kommit förflyttar sig på ställen den inte ska vara. Få se om det överhuvudtaget går att lägga ut hö i hagarna eller om det blir frukost inne.
Sambon dök upp vid 5.30 efter åtskilliga mil och timmar på vägarna sussar gott nu.
Ha en bra dag!
God morgon!
Oj, vad det snöar och yr! Kusarna har fått vatten och de står och kurar i och bakom vindskyddet. På garageuppfarten har vi snö upp till knäna. Ska skicka ut sambon med snöslungan lite senare, då städar jag inne med glädje.
I veckan får vi hembesök, ska sätta in en insattskasset i öppna spisen. Det bir mysigt!
Ha en bra 4:e advent!
God Förmiddag!
Här yr det inte, men har snöat massor i natt. Bra med snöslunga på gräsklipparen, då kan den få jobba året runt! ;)
Har sovit länge eftersom julförkylningaen slagit till, men jag antar att hästarna är ute i snön! Skall försöka göra köttbullar och Jansson i dag, bra att ha i frysen!
Ha en bra fjärde advent!

Godmorgon i landet!
Här har det slutat snöa, men det blåser en del än. ungefär -15 ute, inte så varmt…
Butiken senare idag, och före det hade jag en plan på att frösöka städa åt några marsvin. Hästarna har gått ute allihopa två nätter, hade ju tänkt de skulle vara ute medan vi är borta över julhelgen.
Peter ska nu iväg för årets sista göteborgssväng.
# 4 Ha ha du är mer vaken är vad jag är! Jag har ändrat datumet nu.