Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 751 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-12-17

Godmorgon i landet!

Snöar än och blåser litet mindre. Unge herr son kom hem klockan tre inatt, de hade ingen skola idag… När de var i Jokkmokk kom de på att det kanske varit bättre att köra hem idag på morgonen…

Butiken idag få se hur många som tar sig in till stan idag då, hade ovanligt mycket folk med tanke på vädret igår….

MagganS-B
0

God Morgon!

Ännu är det mörkt, så det går inte att se hur mycket snö det kommit i natt. Var i alla fall ett herrans oväder när vi körde från stan i går kväll, drivor och snö överallt. Fem minuter efter det var plogat så var drivorna där igen…..många avåkningar!

Var hos min massör och fick laser på ryggen i går em. så i dag blir en lugn dag…….är helt stel!

Ha en fin fredag!

[Croneld]
0

Även denna arbetsvecka till ända! Kort dag idag och sedan hem och mysa. Ska se vad det är för väder så det inte är snålblåst och snöstorm, annars ska jag ut med Susa en sväng. Det är stora drivor på vägarna hos oss.

Ha en bra fredag!

Ha det gott!

VeronicaP
0

God förmiddag

Idag var det kallt -14 grader och det har snöat mycket och mer är på ingång har jag hört.

Igår fick vi köpt 2 julklappar till så nu har vi köpt hela 3 st , duktiga vi är ;)

Ha en underbar fredag

garrilina
0

Hemma från jobbet och slut på denna arbetsvecka. Här snöar och blåser och istället för avta ökar det. Temperatur kring nollan så för första gången i år så kommer det blötsnö.

Hästarna fick stå inne för att äta sitt morgonfoder och de får fortsätta med det, blir lite pyssel med var och en av dem när vi mockar.

Ha en bra fortsättning på dagen och kör försiktigt.

Linnea
0

Här kom säkert 2 dm (jag är skitdålig på att uppskatta sånt). Jag fastnade med bilen på gårdsplan när jag skulle åka och ta in hästen. Sambon fick hämta lastaren från jobbet. När jag kom ut på vägen han jag inte många meter förrän jag fastnade igen! Blir så irriterad när dom alltid tycker att man kan vänta med att ploga tills det slutat snöa! Om det snöar i flera dagar då? Smart.

Skynda långsamt så går det fortare.