Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1087 ggr
StuteriSolo
2010-12-16 07:37
0

Godmorgon 10-12-16

Godmorgon i landet!

Här är det bara någon minusgrad, och så har det kommit flera cm snö, få se hur det blir med det utlovade snöovädret, än verkar det ju lugnt…

Djuren först, butiken sedan, och kvällen ägnas sedan åt telefonmöte.

Alla djuren verkar glada åt att kylan släppt sitt grepp, lilla hunden följde med ut i stallet igår kväll, och hästarna var jättebusiga.

VeronicaP
2010-12-16 08:35
0

God morgon

Här är det bara -2 grader idag men blåser värre än värst och snöar så de är riktigt bus väder ute och ska väl erkänna att jag inte är så sugen på att ge mig ut och köra i trafiken nu in till stan.

Ha en riktigt bra dag alla och kör försiktigt

MagganS-B
2010-12-16 09:02
0

God Morgon!

Det ljusnar och det ser faktiskt ut som solen tänker titta fram en stund lite senare. Snöoväder lovat till eftermiddagen…..

Själv skall jag till stan för en andra omgång på min onda rygg + påfyllning av diverse förnödenheter, kan nog bli nån julklapp också!

Ha en bra torsdag!

PernillaJ
2010-12-16 09:32
0

God morgon!

#0 Bisse, ovädret är i Dalarna. Här blåser det och snöar, stora kladdiga flingor, -3,6 just nu.

Vi har fått åtminstone 5 centimeter snö redan och luften är full med mer. Isch. Jag är klar med stallet, ska äta litet frukost nu och fundera över dagens upplägg. Hemmapyssel tror jag, det blir ingen utflykt med bilen i alla fall. Verkar onödigt att fara ut och slira i det här väglaget om man inte måste.

Jag har några brev som måste iväg idag, alltså ett utmärkt tillfälle att ta ett par kilometers stärkande promenad med hunden till brevlådan nere vid bystugan.

Gnistra
2010-12-16 09:36
0

God Morgon!

Här var det tänkt att det ska utföras en kastlik-operation  på en ridhäst i dag, men än väntar jag på tid och plats information och förhoppningsvis innan ovädrets intågande. Om jag sedan hinner så är det möte på jobbet i eftermiddag. Har sett julkalendern på TV och den gillar jag skarpt!

Ha det bra i dag!

Gurkane
2010-12-16 09:37
0

Snöstorm här! brrr… Jag fick ett telsamtal om ovädret tidigt i morse, somnade om och tittade ut när ungarna drog till skolbussen… för att vända om till goa sängen en stund. Ser inte vidare rart ut ute faktiskt. Synd bara att man inte kan tillbringa dagen i horisontalläge, hade varit rätt skönt.

Men men bara stiga upp och ta tag i saker å ting här hemma.

Ha en bra torsdaga alla russvänner!

StuteriSolo
2010-12-16 09:40
0

Det snöar och blåser här med, hörde just på radion att det nu är klass 2-varning längs kusten häruppe, tur man har fyrhjulsdrift…

garrilina
2010-12-16 10:01
0

God Morgon! Kylan har släppt sitt grepp även här och tyvätt utbytts mot snö och blåst. Stallets vatten hade inte kommit igång så det blir nog till att bära i vinter.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
2010-12-16 10:49
0

Här är det bara -5 men det blåser massor….bara att vänta på att strömmen ska gå……måste ner till Åtvid för lite påfyllning i kylskåp……

Tittut
2010-12-16 11:03
0

God förmiddag!

Skulle ha varit på moderlandsmöte idag, men en klok Kurt Larsson ansåg vi skulle skjuta på det ett par dagar, så det blir passarbete istället.

Hoppas ni trots snö och annat, har en bra dag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
2010-12-16 20:08
0

God kväll, nyss inkommen från kusarna, fixat med storbal till dem och pulsat i snö upp till knäna, värsta träningspasset. Nu middag sedan Robinssom med familjen.

Mulkalendern = kulkalendern. Alltid lika kul att slå på datorn, jag har engagerat hela familjen, de tycker jag är lite knäpp!

VeronicaP
2010-12-17 08:50
0

#10 Nä du är ju helt normal :D mannen tittar på mig som om jag är knäpp när jag pratar med honom om den hm