Godmorgon 10-12-15
Godmorgon i landet!
-22 ute idag, frikst och myggfritt. Spisen i köket tänd, kakelufnen kvar att tända.
Peter kommer hem redan idag, trevligt! Med tanke på det utlovade vädret imorgon (17 cm snö och 6 sekundmeter) kan det vara bra att ha någon snöplogare hemma.
Ikväll mat hos svärmor, hon är en präla!
Flisan tycker synd om sig själv och vill komma in varje kväll, och de två som ska in vill inte…
Morrn!
Segt att vakna som vanligt, men det är bara att bita ihop. Ska iväg och dra tagel på en kuse för id-koll idag på fm, så det blir lite halvsnurrigt idag också.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon i mörkret…..
Har famlat mig ut till brevlådan för att hämta GA*. Det har snöat lite under natten och blåste smådj…lar i natt, men nu har det lugnat ner sig…..
Ingen planering ännu, men det finns ju att göra hela tiden!
Ha en bra onsdag!
*Gotlands Allehanda naturligtvis!
God Morgon!
Snöstorm här i söder. Hästarna äter sin frukost inne, får se om dom kan få komma ut en stund sen. Får väl ta fram snöskyffeln :)
Dricker lite morgonte och klurar på mulkalendern, ett fin fint tidsfördriv!
Morron
Här är det -10 men det blåser så det är isigt kallt ute.
Hallon åkte igår och allt gick bra och hans nya matte är så nöjd! Det känns jättebra men nu har jag dåligt samvete för gamla Grus som inte har någon kompis att gå med…..han har ju gått nästan hela livet själv så det är inte så att han inte fixar det men nu har han haft kompis de sista åren så det känns som det är lite synd om honom nu……innan någon tycker att jag är elak ska jag säga att det är tillfälligt då jag söker efter en parkompis till Njord, då får han en kompis igen. Drar det ut på tiden så kommer ev Centri hit och blir sällskapsdam….
Ha en skön dag!!
Full rulle här på jobbet, men har 4 dgr kvar innan det blir lov. I morse sov småkillarna i vindskyddet i halmen när jag tittade till dem, tur att några nyttjar det i alla fall.

God kväll, full rulle även här, betygsättning, sista gängerna för terminen och alla ska bli klara, kyla, fryset vatten i ett av stallarna och hungrig. Det senare ska jag strax göra något åt och samtidigt klura på dagens mule. Har inte hunnit de två sista..
Ha en bra kväll i ett vintrigt land.