Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1529 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-12-12

Godmorgon i landet!

Här är himlen blå och det är under tio minus, härligt!

Hästarna omskötta, håller på att baka bröd och ska vara i butiken vid tolv.Simon kom hem medan vi höll på att äta frukost, han åt med oss och har gått och lagt sig. Peter på väg till lastbilen för vidare färd till Göteborg.

Tittut
0

God morgon!

Eller kanske man ska skriva förmiddag när hon är nästan tio?

Har haft sovmorgon efter gårdagens långa dag och många mil i bil, och han legat en bra stund och läst en bra roman. Vardagslyx.

Lite småmåsten idag. Kanske kan vi hitta på nåt kul också? Får se..

Ha en bra tredje advent.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God förmiddag!

-11 med klarblå himmel, solsken och gnistrande vitt otroligt vackert. Har gjort första passet i stallet med fodring och utsläpp. Tog en paus med en kexchoklad vid datorn. Kollade min mail hade hoppats på ett mail från sonen men icke, däremot hade hans lillasyster fått sitt andra från honom. Spelar egentligen ingen roll vem som får det skönt att höra ifrån honom.

Nu blir det ut igen och ikväll tänkte jag baka lite lussebullar och koka knäck.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Vi har slappat idag, men nu ska vi ut en sväng och gå kanske ta spraken om de inte har sandat. Jag ska nog ta och mocka i stallet med sen jag hade hovslagaren ute. Rensa lite för i julledigheten ska en ny boxvägg upp, så lite fix blir det. Har ni också mus och råttår i år? Ska se vad jag träffar på idag, grannen har lagt ut gift och satt upp fällor. Deras fårstall ligger vägg i vägg med stallet så det är in till mig de kommer, via "ormhålet". De vill dricka vatten och ligger sedan döda i vattenhinkarna. Hua! Men jag har inga kusar inne.

PernillaJ
0

God dag! Kallt och solsken även i Leksand, oerhört vackert.

Jag känner mig seg och småhängig och ämnar inte göra många knop idag. Ska hasa ut och fylla på vatten till hästarna, samt ge lunch åt de som inte har fri tillgång till mat.