Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 892 ggr
Gurkane
0

Godmorgon 10-12-08

Godmorgon alla russvänner!

Tidig morgon idag, bådar inte gott för kvällen lär bli sen. Väntar en leverans sent ikväll som lär ta lite tid att "fixa iordning".

Igårkväll ridtur igen i svinkallt nattsvart vinterlandskap. Mycket snö på snötyngda grenar som letade sig inåt…

KP hästen traskade på bra. Han verkar verkligen gilla att följa med ut som handhäst. Kan vara bra för hans mage att röra sig lite extra. Svårt fodra lättfödd russing och växande nsv utan att det blir liite för mkt åt russingen…

I gårkväll var han så mysig i stallet lilla KP. Tror dock han vuxit! Måste mäta någon dag. Ungarna provade riktig sadel på honom igår t.o.m med sadelgjorden lite åtsatt. Ingen reaktion. Men så har de ju också testat med säckar, filtar, hinkar, dockor tidigare. Och inkörd är han ju också. Blir nog bra det där, med vår Guldhäst!

Ha en bra dag allihop.

[Croneld]
0

Morning! Idag var det kallt och det är dags att jobba lite. Hoppas det inte blir så sent så ska jag ut med Susa och träna lite.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Kallare idag igen, fy!

Vaknade med huvudvärk, ger den med sig så tänkte jag köra.

Full fart på små fåglarna utanför i halvmörkret redan…

PernillaJ
0

God morgon! Minus 14 här, brr. Hästarna är ute och stalljobbet klart. Igår hämtade jag 150 kilo krosshavre, det borde räcka över storhelgerna. Jag handlar havre av en lokal odlare, försöker planera så att jag inte ska behöva störa honom under jul och nyår.

Nu ska jag äta frukost och sedan klura på min nästa Mule. Kanske blir det en gammal goding ur arkivet igen i morgon Glad

Idag är det trettio år sedan John Lennon mördades: Imagine.

MagganS-B
0

Kallare här också! Eftersom snön rasat av stalltaket så gick nästan inte bakdörren upp, sen var det fruset också…….Grrrrrrr! Skotta!

Blir lite pyssel i dag också, skall som vanligt mocka…..fastän jag har "nästan" ryggskott!

Ha en bra onsdag!

Tittut
0

Morrn!

Tio friska minusgrader och rosa himmel. Vackert!

Pass på schemat idag igen. Man hinner tyvärr inte så många på en dag, så ni som skickat in sent får ha tålamod.

Ridskola till kvällen också. Trevligt!

Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gnistra
0

Hejsan!

Här är det ganska ok, med några minus men solen saknas. Har i dag tänkt att plugga, ledig från jobbet i dag men det är segt att komma igångSkäms.

Lite russ-hantering mot kvällen, men det böckerna som borde gälla i dag.

Ha det riktigt bra i dag! Flört

puckosbumbi
0

kallt men klart är, underbart! riktigt vackert så idag blir de till att ta ut släden på en tur