Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 1595 ggr
Susan61
0

Föl bidrag?

När är det var det 2008 och 09.

annelie-huskvarna
0

Får man fölbidrag för de föl födda 2009?

CarolaG
0

#0 Alla fick sina pengar i slutet av december -08 och -09 fick några på hösten och resterande vid årsskiftet.

#1 Om man sökte fälbidrag i tid så fick man fölbidrag för fölen som föddes -09. En omgång betalades ut på hösten och resterande fick vid årsskiftet.

christ
0

De som är födda i år då?Fölbidrag på dem?

Stuteri-Ekslatt
0

#2 De som är födda ifjor 09 har inte blivit utbetalda i år väl det har väl inte varit årsskifte inu Jag har bara fått för 08an inu.

[Tjiwi]
0

Ingen utbetalning för 09 orna har skett ännu.

CarolaG
0

Skrattande Det är jag som ligger ett år före. -08 i mitt tidigare inlägg ska vara -07 och -09 ska vara -08.

Snurrii
0

#5 Inte? När sker denna? Har för mig att jag har fått mitt bidrag. Eller så kanske jag bara har fått för mig det?

ninam
0

Jag har inte fått för mina föl födda 08 trots att jag skickade in ansökan direkt när passen kom….konstigt. Varför får endel bidraget och inte andra??

Tittut
0

Alla 08:or är utbetalda i början av 2010. Har ni inte fått pengar kan ni kontakta Annika Ytterberg som admininstrerar utbetalningarna. Henne når ni lättast på registrator@nordsvensken.org

Däremot kommer troligen inte 09:orna betalas ut förrän i början av 2011, och det beror på att Jordbruksverket inte betalat ut slutbetalning på 08:orna ännu, och de pengarna behövs för att betala ut 09:orna.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Susan61
0

Undrar om det blir något föl bidrag 2010 0ch 2011?

Tittut
0

# 10 Fölbidrag kommer att betalas ut för 2010 års föl, men ännu är inget klart om 2011, då ansökan och beslut tas årsvis.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~