Får man fölbidrag för de föl födda 2009?

#0 Alla fick sina pengar i slutet av december -08 och -09 fick några på hösten och resterande vid årsskiftet.
#1 Om man sökte fälbidrag i tid så fick man fölbidrag för fölen som föddes -09. En omgång betalades ut på hösten och resterande fick vid årsskiftet.
De som är födda i år då?Fölbidrag på dem?

#2 De som är födda ifjor 09 har inte blivit utbetalda i år väl det har väl inte varit årsskifte inu Jag har bara fått för 08an inu.
Ingen utbetalning för 09 orna har skett ännu.

Det är jag som ligger ett år före. -08 i mitt tidigare inlägg ska vara -07 och -09 ska vara -08.
#5 Inte? När sker denna? Har för mig att jag har fått mitt bidrag. Eller så kanske jag bara har fått för mig det?
Jag har inte fått för mina föl födda 08 trots att jag skickade in ansökan direkt när passen kom….konstigt. Varför får endel bidraget och inte andra??
Alla 08:or är utbetalda i början av 2010. Har ni inte fått pengar kan ni kontakta Annika Ytterberg som admininstrerar utbetalningarna. Henne når ni lättast på registrator@nordsvensken.org
Däremot kommer troligen inte 09:orna betalas ut förrän i början av 2011, och det beror på att Jordbruksverket inte betalat ut slutbetalning på 08:orna ännu, och de pengarna behövs för att betala ut 09:orna.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Undrar om det blir något föl bidrag 2010 0ch 2011?
# 10 Fölbidrag kommer att betalas ut för 2010 års föl, men ännu är inget klart om 2011, då ansökan och beslut tas årsvis.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~