Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 2578 ggr
garrilina
0

God Morgon 10-12-05

God Morgon! Termometern visade -22 när jag skjutsade dottern vid 6.30 för att jobba. Stallsysslor för mig i dag, och eldning i pannan för att hålla värmen i huset i kylan.

Ha en bra dag!

PernillaJ
0

God morgon!

Här är det relativt milt - det var -17 i går kväll men just nu är det bara -6,3. Lite snö i luften - som om det behövdes mer av den varan…

Ha en skön Andra Advent!

[Croneld]
0

Tänk att det redan är andra advent, det går fort nu. Ska ut till hästarna snart, de står lugnt och äter ser jag genom fönstret. Sen ska jag sätta blåslampa där bak på familjemedlemmarna, så de städar upp sina grejer som är utspridda i huset.Flört

Ha en bra advent!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det riktigt varmt idag…ca 4 minus. Grått är det och snö är utlovat, vi behöver inte heller mer av det, tack!

Hade tänkt mig att åka och kolla efter varma stövlar till stallet…har fryst så om fötterna nu när det varit så jättekallt.

Ha en bra andra advent!

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon. Här är det endast ett par minusgrader och vindstilla. Sitter just nu och käkar en väldigt lång frukost och ser på "söndagsmorgon" på TV4. Hästarna i stallet är utsläppta och lösdriftshästarna står och tuggar på sitt hö som ligger i den nybyggda höhäcken. Är väldigt nöjd med den faktiskt.

garrilina
0

# 3 titta om du hittar Dunlops purofort. En gummistövel utöver det vanliga, lite klumpiga men varma.

StuteriSolo
0

God middag i landet!

Har beslutat att inte ha öppet idag, jag är sååå trött och beöver vila en dag känns det som. Tur att jag inte satt upp någon skylt om extraöppet på söndagarna fram till jul!

Det är ju några söndagar kvar, så det får var öppet då istället.

Har slängt ut hästar och invigt nya skottkärran, har kvar att mata smådjuren. Tänkte leta rätt på julsakerna, de borde finnas uppe tror jag.

Men framför allt - vila!

Tittut
0

# 3 Fler som är i skojagartagen? Jag letar vanliga Graninge men de har slutat tillverkas, så är det någon som har ett par hela Graninge storlek 40 som de vill sälja till mig, är de välkomna att höra av sig!

Lite seg idag efter gårdagens möte i Nässjö, men det var bara bita i hop. Kusarna behövde mat som vanligt, tur snälla pappa kom uppp och hjälpte mig att köra hö, då sparde jag en bra stunds arbete.

Nu dags att ta tag i eftermiddagens familjemiddag. Ha en bra söndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Mixie
0

www.swedol.se Kika in, vi säljer vinterskor :)

//Mickan

[Croneld]
0

Jag är också putt på att inte få ha mina gamla graningestövlar, inhandlades alltid på arbetarboden. Nu har jag köpt mig ett par höga stövlar på skokanonen som är varma och bra.

savrarpstuteri
0

# 7 o 9 jag har hittat bra ersättare på Lantmännen  ……..Glad!