Säljes
Cleo född 2002
Rekord 2.02 satt som sexåring.
50 starter 8-3-7
E: Parat rek 1.44 U: Mollnia rek 1.48 Ue: Zoyer Uu: Molly
Cleo har varit mamma ledig från travet sedan 2008. Cleo fick en hingst E: Tyson sommaren 2010.
Jag köpte Cleo som tvååring från stuteri LEAF. Jag säljer henne nu då jag inte längre har tiden att träna två hästar. Min planering var att sätta igång henne igen och starta 2011 men då jag och min sambo köpt hus och ska flytta så får jag ändra på planerna.
Cleo är en genom snäll tjej med en vilja av stål så hon kräver en något bestämd kusk. Cleo har väldigt lätt för sig i traven och har än så länge presterat långt ifrån max. Jag tränade henne på tider runt 1.50 under sommaren 2008. Cleo var fyra i Derbyt 2006, första sto i mål.
Cleo har mycket fin stam med Parat som pappa och Mollnia som mamma. Mollnia avslutade sitt tävlande med ett rekord på 1.48. Mollnia segrade ibland annat femårsmästerskapet. Mollnia är syster till fenomenala Mareld med rekord 1.40.
Cleo är utställd på premiering som treåring med 39p.
Cleo är mycket riden och har även gått med på travskolan på Sundbyholm.
Cleo säljes antingen till trav eller avel. Hon har stor potential att lyckas oavsett vad man är intresserad av.
Fotot är från i juni 2010. Fler bilder på Cleo finns på foto-mike.com
Det är med sorg i hjärtat som jag tagit beslutet att sälja Cleo. Den som köper henne kommer att ha en underbar kompis i många år framåt!
Intresserad? Ring på 070-9993199 eller skicka ett PM.
Mvh
Ylva Östberg 0709993199

Det finns flera foton på Cleo i tråden på ponnytrav.ifokus.

Puttar lite för Cleo.

Putt :)