God Morgon 2010-12-04

God Morgon! I går kväll kom det ännu mer snö så nu är det dags att skotta igen. -8 och nästan vindstilla en härlig vinterdag. Blir stallet en del av dagen och så ska jag försöka få upp julgardiner i köket som inte blev förra helgen. Fick även staken till köksfönstret att lysa i går, hurra!
Vi väntar härhemma på att höra ifrån sonen/brodern från Afganistan, var och köpte Robert Gustavssons samlade och Pang i bygget + godis i går så nu ska vi skicka ner julpaket.
Ha en bra lördag!
God morgon! Här är det också vackert vintrigt och det gäller att passa på att vara ute när dagarna är så vackra. Ska strax gå ut till kusarna. Men oj vad runda de ser ut i sina vinterpälsar, men lite mat är det väl också.
Ha en bra lördag!

Godmorgon i landet!
-8 och ett lätt snöfall, ingen vind, härligt!
Strac full fart till butiken, få se vad som hinns med i eftermiddag, har jag öppet till tre lär det vara mörkt när jag kommer hem. Men vi har ju belysning på vår fina ridplan i trädgården 
Godmorgon!
-2 grader och mulet, solen kommer och går, en helt underbar dag! 
Här ska vi ha kalas, för jag fyller 15 år idag! Så det städas och dukas för fullt, samtidigt som vi funderar på vad vi ska göra med tvättbjörnen/mårdhunden/? som finns under vårt utedäck… En trevlig dag väntas! 
God Middag!
# 4 Grattis på Din stora dag!
Jo då, jag var här i morse, men tänkte att nån annan kunde skriva…..massor med snö har kommit sen i gårkväll, fick tömma stövlarna flera gånger när jag släppte ut hästarna eftersom det inte var skottat. Nu har dock min snälle (!) bror varit här med traktorn så t.o.m. taxen kan gå ut! Har bakat saffransbullar på förmiddagen, både gotlandsknutar, lussekatter och såna med fyllning! Mums!
Ha en fortsatt bra lördag!

#5 Vad är gotlandsknutar ? Förstår att det antagligen är något av saffran men blir nyfiken.
# 7 Åh vad gott det ser ut!

#7 Tack för svar och de ser jättegoda ut.
God Natt.
Har i Malung har vi -25 o de kallt, Idag har man varit till Mora envända o sedan tagit de lungt. Åker tillbacka till Färgelanda i morgon..
Trevlig natt
#5 taack :D