Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1133 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 2010-12-03

I dag var det uppstigning 04.55, Kjell åkte till Visby f.v.b. med flyg till Göteborg. Har snöat ca. 20 cm under natten, så det var bara att skotta fram bilen och försöka ta sig till Visby. Ingen bil i två dagar, den får stå på långtidsparkeringen på flyget…..Själv passade jag på att göra en looping i källartrappan, skall inte tala om var jag INTE har ont! Skall strax ta mig ut till hästarna……

Ha en fin fredag! Daniel åkte ur Robinson, nu håller vi tummarna för Olle i IDOL!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Det har slutat blåsa och är istället -9 ute, mycket bättre!

Idag blir det butiken, få se vad jag hinner före, gissningsvis sköta djuren och inte så mycket mer. Borde åka i litet tid så jag hinner slänga litet skräp, det är svårt att gå ifrån under dagen…

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

I dag är det riktigt behagligt ute, -10 känns riktigt ok efter denna kyla som varit.

Utanför köksfönstret busar Hallon för fullt i snön och vill ha igång morfar! Det snöar lite men hellre det än jättekyla.

Ha en bra dag!!

savrarpstuteri
0

God morgon Glad!

-10 och några centimeter snö har fallit.
Har släppt ut hästarna och skottat så bilen som skall leverera SALSAfoder idag förhoppningsvis skall komma fram ordentligt.

Två långhåriga små terrier skall sen åka till sin "frissa" för att trimmas.

Sen väntar ikväll ett underbart julbord på anrika Toftaholms Herrgård dit Sängmans personal är bjudna. Vi var där i fjol också men brukar alternaera runt och prova olika år från år, men i år var det personalen som tydligt önskade samma som i fjol Glad!

VeronicaP
0

#0 Ja du det verka som att de som latar sig och paktar sig fram går längst , det är ju inte de som gör jobbet som klara sig , hade varit kul att sätta alla de som inte går något på en egen strand ;)

God morgon .

I natt fick min syster dotter och hennes fästman en son och jag säger stort Grattis till dem och syrran Pia som blivit mormor idag och även fyller 45 år idag :D

Själv ska jag ta de rätt lugnt , ska ut i stallet sen och mocka hos Wendii som nu är bort plockad från sin mamma och får lära sig stå på stall,nyttigt värre

Ha en bra fredag

Prenses
0

Nyss kommen ur duschen. Blev ett 30 minuters pass med Alma idag på plan. Dressyr på schemat och hon jobba på riktit bra idag och sökte sig ner i form. Länge sen jag ridit henne, emn hon ahr varit krasslig i magen så hon har fått vila. Dock tycker jag hon ser ut att komma in i en växningsperiod nu, baken ser lite högre ut än ryggen, så få se om hon skjuter ännu mer i höjden, hon e ju redan 126cm.

Lisa-trollet
0

Go dag! här snöar de för fullt. Har vart inne och besiktigat om bilen som har blivit fixad, så nu är allt ok med den. Ska till jobbet vid 3 o sen blir de nog en lugn kväll framför idol.

Ha en bra dag.

[Croneld]
0

Här vräker snön ner och jag har skottat så de andra kommer in med bilen på uppfarten. Inget annat nytt här!

[Croneld]
0

Nu har jag skottat en vända till, men det har i alla fall slutat snöa.Glad

garrilina
0

Nu är det vår tur med snöfall.

Idoltittande och mular härGlad