Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettavel
Läst 1976 ggr
Cara-Mia
0

Avkommor till Primat G 444

Sitter och forskars lite om min nya hingst…. Skulle vilja veta mer om hans avkommor och gärna se bilder på dom.

JuliaS
0

Lamé KL finns att se på min hemsida med både bilder och info…

janehellen80
0

http://medlem.spray.se/stuterikl/hingstar.htm

Här finns lite och läsa om han ….

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Jossa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aaa! Min älskade Immas pappa! Vi ägde även mamma Allgunnens Gloria 2700 dem sista 8 åren hon levde. :)

Imma Vips 4065 f-97 u: Solglimt 3018
Rekord 2.20,0 aK och en start i galopp m. tredjeplats av ca åtta hästar
3 avkommor:
2001 Leildis e: Karismas Dr Dolittle (nr?)
2007 Qveiars Leil Blixt e: Vidar 521
2009 Qveiars Frostvind e: Greger Gross 572

Jossa
0

Och vackra mamma Gloria!

Russlena
0

Har ett 2-årssto Prizza e.Primat G 444 u.Clarizza ue.Taktik G 480

Stoodyear
0

Åh grattis till köpet, har han bitit någon än? Han har ju en tendens till det hmm..

Cara-Mia
0

Nej, han är så snäll och rar så. Världens gulle häst.

Russtoka
0

Grattis till köpet av Primat G! Han är ju en av de stammar man vill ha mer bevarat av. Hoppas han blir använd i avel så det blir så.

Jag har en dotterson till Primat G som är väldigt trevlig. Qveiars Leil Blixt som Jossa omnämnde i #3. En lugn och trygg kille som nu är till salu och som jag hoppas kommer till någon körintresserad. http://gotlandsruss.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a5663bbb-623e-491b-9ea4-048b7e191982&GroupId=41ecf04f-1ab7-44fa-8006-e1180f1512c3&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Han visades för rådgivande bedömning och fanns få svårt att hävda sig på en avelsvärdering. Lite kort i både linjer och steg. Men tack vare stammen så finns det ändå intresse för att han ska visas fram för bedömning igen.

Stoodyear
0

Han bet tyvärr en av mina goda vänner som red honom i flera år ett antal ggr, en ggn riktigt illa i bröstet. Sen har han bitit en ny liten stalltjej med och försökt hugga mig också.

Fast generellt är han kanon, försök hitta en bättre riden russhingst, jag tror inte det finns. Fullständigt klockrena galoppombyten, skänkelvinkningar, öppna, sluta, osv osv Han är suverän.

Har även hoppat 1,10 den lille rackaren!

Jossa
0

#9 Gu så fin han är!

Cara-Mia
0

#8 Han såg riktigt fin ut, lik Primat :)

Primat står inne på stall med både hingt, valack och ston och har inte visas bit tendenser.

Jossa
0

En bild till på Imma Vips 4065 från igår när jag och min syster åkte kälke.

Reko
0

Kurt Larsson visade ett par fina unghingstar på den rådgivande unghingstbedömningen på Strömma. Ska vi gissa att de dyker upp på Grevagården i vår?

janehellen80
0

#13 om dom var rekommenderade att sparas så dyker väl dom upp så klart :)

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande