God Morgon 29-11-2010
Kallt idag, i hälsingland är det -23 grader nu på morgonen.Hästarna tyckte det var ok att gå ut ändå.
Stona fick täcken på sig, dom rör sig inte så mycket.Tur vi ställde ut en ny rundbal till dom igår.
Småpojkarna har fått höhäcken fylld med hö, så dom klarar nog också dagen ute.
Bild på min ihopsnickrade höhäck, det ska bli tak också.
Men den fungerar bra, inget spill av hö.
Ha en bra dag i kylan!

Godmorgon i landet!
Här har vi bara åtta minus 
Idag butiken och handla på hemvägen, sedan hinns inte så mycket mer. Få se vad jag hinner med före jobbet, sköta om djuren iaf. Om jag hittar en stege kan jag plocka ner mer saker från väggen vi ska riva bort.
Godmorgon! Idag har vi det friskt och kallt (-16) och så hade det snöat ytterligare 3 cm i natt. Jobbardag idag här med. Igår gjorde vi det adventsfint hemma och fikade på kvällen, mysigt.
Ha det gott!
God Morgon! Här blåser och är -5! Får se hur höga drivorna är när vi skall ut från gården. Skall besöka en viss ögonläkare, tillika russuppfödare i dag! Sen står det bakning på schemat!
Ha en bra måndag i kylan!

God morgon!
Lite snö i luften men inte som igår. Idag blir det till att fortsätta måla bräder till det nya vindskyddet. Tur att man har ett sedan tidigare annars hade jag varit lite sent ute.
Ha en bra dag!

#0 Vilket stiligt bygge Mariana! Jag lägger hösilage i en cementring, fast hästarna roar sig med att buffa ut höet ur den så jag vet inte om den gör någon större nytta.
God morgon! Minus 16 grader i Leksand, vindstilla, och solen kanske kommer att kika fram litet senare.
Här har det varit en orolig natt. Jag gjorde en rockad i gårkväll, ut med Deniz i lösdriften och in med Vaquila och Vala. Deniz har gjort sig impopulär genom att otåligt krafsa med frambenen om mornarna; ingen hit när det saknas gjuten platta under stallet. Jag tröttnade på att trilla ner i en krater varje gång jag klev in i hennes box, så hon åkte ut. Det gillade hon inte. Jag hörde gnäggningar då och då under natten och hon det syntes att hon hade farit omkring: lyckligtvis höll hon sig innanför stängslet. Så nu är Delling avvand nattetid sedan snart 2 veckor, få se om jag snart ska börja ha Vaquila och Vala i separata boxar nattetid oxå.
God förmiddag!
- 13 här och en fantastiskt vacker morgon.
Pappersarbete i olika former idag, som vanligt.
Hoppas ni får en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här är det minus 15 idag och klart, blå himmel och kanske att solen tittar fram……nu är det äntligen ingen snö på väg ner för första dagen på många dagar……vi har massor av snö här.
Kan tala om att det märks att Ull inte är kvar, det är betydligt kallare i stallet denna vinter.

Efter kusten i Hälsingland är det bara -10
Har precis kommit hem från jobbet och nu blir det ut och fixa fyr i pannan, sen stallet. Dottern är på högskolan i dag och kommer hem i kväll så det blir en arbetskraft där ute till att börja med.
Ha en bra kväll!