God Morgon 10-11-28
God Morgon och trevlig första advent!
Här stormar det men ingen snö kommer ner som tur är, tycker det räcker med det på ett tag nu. Helt utkylt inne p.g.a vind och att jag eldade för dåligt i går. Dottern på ett hotell i Stockholm så alla fyrbenta är bara mina t.o.m. i em. då hon kommer hem. Ska gå ut och tända adventsstaken i selkammaren nu, de inne får bli i kväll med byte av gardiner också då.
Ha en bra dag!

God morgon! Första advent (eller "lissjul" som vi Leksingar säger), minus 8,6 och snö i luften: men sluta snöa nu, det räcker…
Om plog-Börje dyker upp kanske jag vågar mig ut med bilen idag, annars betraktar jag mig nog som insnöad. Körde fast i ett snödrev på uppfarten när jag kom hem från Uppsala sent på fredagen, det vill jag inte göra om.
Oj, det har snöat ännu mer i natt! Om jag städar inne så får sambon köra snöslungan, det låter bra. Så jag kommer fram med vatten till hästarna utan att fastna i drivorna.
Sen pepparkaksbak.
Trevlig advent!
God Förmiddag!
Här har både snöat, nästan regnat och det blååååååser! Taxen (Hell-hound!) hade lite svårt att nå ner till marken när vi gick till stallet…..
I dag blir det lite julmarknader som får besök, men först en koll i "boden"!
Ha en fin första advent!
Här fortsätter det att snöa…..vi har hur mycket som helst nu…..
Blåser gör det oxå så jag vet inte om jag vågar ge mig ut på vägarna med transport idag och Prinsen i…annars är det körträning som gäller i em.
Som det ser ut nu så är jag gärna inne hela dagen…..men det går ju inte förstås när man har djur.
Så här såg det ut i morse när jag var ute….

Godmorgon i landet!
Här är det blå himmel och ca -14, ingen snö i sikte, vi har våra modiga 15 cm…
Längre neråt kusten har det däremot snöat massor, det händer mycket på ca 13 mil!!!
Idag butiken också, det är skyltsöndag och öppet i hela stan. Gjorde klar skyltningen igår em, så jag var hemma i nästan vanlig tid fast det var lördag.
# 3 Jag tittade på "Så mycket bättre" igår och undrar om ni har så gott om svamp på Gotland som de sa? Kanske måste jag åka dit och gå i skogen. Jag älskar det!!
God förmiddag!
Har tagit en liten paus i städandet. ELin har kalas på eftermiddagen och jag ska fixa lite inför det, men kom på att jag skulle ta en snabb kaffepaus och kolla burken.
Snöar lite här också, men jag tycker det är härligt!
Ha en bra söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 6 Jo du, här har vi haft svamp…..jag hade önskat att jag hunnit ut mer, men har ändå tre stora gamla glasburkar med torkad både rödgul trumpetsvamp och trattkantareller + ca. 20 påsar i frysen + syltade trumpetsvampar också några burkar! En dag när vi åkte in i en skog bara för att kolla så fanns dom när jag öppnade bildörren, sen tog det 10 minuter att få en ICA-plastkasse nästan full! Nu är det väl lite sent, men välkommen ett annat blött år!