Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 837 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-11-25

Godmorgon i landet!

Kallare ute idag, igår kväll var det -18.

Idag butiken och ikväll ska vi rida i ridhuset på Grans, PEter åker dit med Sara och hästarna och jag far direkt från jobbet. Ridplanen hemma ännu ej testad, Sara tyckte dte var kallt igår kväll…

Få se vad som hinns med före jobbet, rensa där boxen ska vara vore bra.

PernillaJ
0

God morgon! Bisse, du var en minut före mig… Glad så jag skriver i den här tråden.

Alldeles mörkt ute fortfarande, min klockradio har inte gått igång ännu men jag är vaken. Märkligt. Minus 7,2 grader ute och lite blåst. Jag hoppas plog-Börje kommer idag, jag ska chipa en fölunge i Gagnef vid lunchtid så det vore trevligt om jag kunde ta mig av gården.

Nu ska jag gå ut och sprätta en rundbal - fram med mattkniven!

Lon 483, N Bergsäng 2010-11-23. Foto: Pernilla Jobs©

Så här ser Lon 483 ut när kidsen blir alltför efterhängsna

Hagelberg
0

God morgon!
Jag hoppas dagen inte fortsätter som den började. Uppryckt ur sängen med orden "hästarna är på vägen". Sex st stollar som trippar iväg norrut. Allt gick otroligt lätt och smidigt att få in dem i grannens hagen men var var den sjunde? Han låg kvar i skjulet och sov! Var helt yrvaken när vi kom och såg mest förvirrad ut.

Nu blir det till att ordna hem dem och försöka hålla det här huset någelunda varmt till de får igång pannan.

Ha en bra dag!

MagganS-B
0

God Morgon!

I dag har vi snöstorm! Temperaturen ligger på nollan, så det är inte så kallt, men vinden gör att det känns som minst 10 minus! Har varit ute och fodrat, får se vilka som får gå ut och plaska runt i snösörjan i dag…..

På schemat står vedkörning, hämtning av adventsgranar i skogen bl.a.

Ha en bra torsdag!

Gurkane
0

Godmorgon Russvänner!

Här är också kallt, ca -8, blåst och en del snö kommer ner. Ska strax ut och "titta till" bilen där ute. Ska till stan tids nog och måste kolla hur mkt som måste skottas. Fast nu skulle jag egentligen bara vilja gå och lägga mig igen. Tuff natt här- sovit mkt illa. Hästarna då? Enligt rapporten mår de väl allihop. Ska dit senare idag.

Ha en bra dag i ruskväder Sverige.

[Tjiwi]
0

#1 Han rynkar ju på näsan…kul!

Här har det kommit ännu mer snö och det snöar ännu, var ska det sluta?? Full aktivitet vid fågelbordet utanför.

Får se om det blir bättre så man kan ta en körtur……

[Croneld]
0

Kallt, blåsigt och snövallar överallt på vägen i morse. Hua igen! Kämpigt att gå ooch sköta om , vattna kusarna när det "snöar småspik" men det varar väl inte för evigt. Jag längtar redan till våren. Idag ska jag köpa nya vinterstövlar i alla fall.

Ha en bra snöig dag och lör försiktigt!

Tittut
0

# 1 Försöka duger…

Här har hästarna fått ny bal och vatten i badkaren, snön ramlar ner än och min mage skriker.

Lunchdags!

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~