Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1804 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-11-24

Godmorgon i landet!

Kallt och klart ute, det var bara 17 grader i sovrummet när vi steg upp.

Idag butiken, ikväll middag hos svärmor. Få se vad som hinns med före jobbet. Peter fixade någon form av belysning på vår ridplan igår, vi ska köpa några fler led-lampor, den ena sorten var perfekt!

CarinaA
0

Gomorrn !

Vitt täcke i södra Skåne, -2,8 brrr ! 2 lediga(förhoppningsvis) dagar framför mig.

Ska pyssla om russin, städa/putsa fönster o förbereda lite inför 1:a advent !

PernillaJ
0

God morgon!

Alldeles mörkt ute fortfarande, praktiskt med snön dock som lyser upp. Minus fem och litet blåsigt.

Delling, N Bergsäng 2010-11-23. Foto: Pernilla Jobs©

Jag har sovit oroligt. Vaknade tidigt, ovanligt för mig som är morgontrött normalt. Har varit ute hos pållarna en sväng, väntar nu på att de inneboende ska äta upp frukosten så jag kan släppa ut dem.

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Sötnos!!

Här har det kommit massor av snö och det snöar ännu….har varit ute och pulsat i den, jobbigt! Ove jobbar dag så ingen hemma som kör bort snön här då…..

Hagelberg
0

God morgon!

Väntar på hovslagaren. Ett gäng står inne med täcken så de är lite torra att jobba med. Här snönar och utehästarnas svansar slår som klockspel. Det är nästan så man vill klippa dem….

Väntar även på den nya pannan och värmen är nu avslagen i huset, kanske inte den bästa timingen men vad gör man? vår panna gick sönder för en månad sedan och sedan dess har vi kört på el. JAg längtar till att få börja elda med ved igen och känna den goa värmen i hela huset!

Há en bra dag!

[cancan]
0

Godmorgon!

Minus 3 grader och har kommit en del snö under natten.. Blåser gör det ju också, så blir väll till att bunkra upp i skafferiet så man har saker hemma om man blir innesnöad..

Fick börja morgonen med att jaga 2 ston som mycket hellre ville springa utanför hagaran.. 1,5 timme tog det innan dom behagade att bli fångade igen…

Gnistra
0

Go middag!

Vilka vackra snö-bilder, här regnar det med lite snö blask och ute i hagarna forsar vattnet fram. Jag vet inte vilket som är bäst av regn el snö men det skulle ju vara bra om det någon gång kom lägligt och lagom…Hästarna är glada över sina vatten lekar men jag suckar åt dessa leriga små monster som någon gång ska bli rena o fina…..

Ha det bra!

Tittut
0

God förmiddag!

Blåser snö här också, men vi verkar skonade mot hur andra har det.

Har varit iväg och chipat en nordisfölunge på förmiddagen och har satt en bröddeg. Nu ska jag få lite mat och sedan ägna resten av dagen åt regelträsket igen.

Ridskola till eftermiddagen, kul det också!
Ha en bra onsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gurkane
0

Godeftermiddag!

Andra dagen på rad tjejerna missade bussen pga mamma försov sig…. Andra dagen denna vecka mamma fick åka utan frukost i magen till skolorna.

Men men. Stannade till vid stallet på hemvägen och vägde upp en väldig massa foder i påsar. Så nu har jag gjort veckans jobb på den fronten. Innan jag återvände hem matade jag "lunchen" och rastade "stallets" vovve plikttrogen som jag är. Konstaterade att det var väldigt halt.. Så hästarna får fortsatt november paus. Men sen måste nog större delen av de alla skos runt om för november är ju snart slut. Våra hästar brukar ha det lite lugnare just i november månad.

Nu hägrar kisseungarna och deras matning igen.

Ta´t lugnt i trafiken Ni som måste ut!

[Croneld]
0

God middag, riset puttrar på spisen och hästarna har fått sin koll och omskötsel idag. Nu ska jag skotta lite på uppfarten, så bilen får fritt.

Ha en bra kväll!

garrilina
0

God kväll, här håller vi på att blåsa bort. Som tur är så har det kommit bara lite snö men den som finns från förut flyttar runt. Alla innehästar har stått inne i dag då deras hö befinner sig 1 km. bort ett par sekunder efter det kommit in i hagen.

Nu ska jag vira in mig i en filt och hoppas att taket blir kvar på huset.

Ha en bra kväll!