Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1100 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-11-23

Godmorgon i landet!

Kallt och klart, månen lyser in genom fönstret här. Peter har hållit på med att ploga upp ridbanan och fixa lyse, ikväll kan  nog Sara rida i lampsken!

Annars butiken idag, och före det får jag se vad jag hinner med.

PernillaJ
0

God morgon! Minus 8 grader och ser ut att bli en fin vinterdag. Jag har varit ute och morgonfodrat, väntar nu på att smalisarna ska äta upp sitt kraftfoder så jag kan släppa ut dem strax. Sen vidtar mockning och vattning och fixande med hösilage.

Jag vaknade till vid midnatt och tittade ut, såg ett par russ strosa runt i månskenet bland de vita träden: väldigt vackert.

Har litet småprylar på dagordningen idag. Ska bland annat ringa kyrkogårdsförvaltningen och undra vad skylten "Gravrätten återgått" på min farfarsfars, farfarsmors och pappas fasters grav innebär. Tänker de gräva ner andra personer där nu?

hannibal-roll
0

God morgon!

Här nere i söder har det regnat som bara tusan det senaste dygnet, eller ja hela november har det regnat i stort sett varje dag. Hästarna fick äta frukost inne idag, nu när det börjar ljusna ser det ut som att det är översvämmat på många ställen. Bland annat i hagen så klart, och det regnar fortfarande :( Men i slutet av veckan verkar det väntas minusgrader och snö! Vädret i november 2010 har verkligen varit ovanligt.

Hade tänkt sätta upp de sista stolparna till den nya vinterhagen idag, men just nu ser det ut som en sjö där ute :S

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Snöar här. Ska gå ner och släppa ut djuren i den nu.

Har sån huvudvärk så jag tror inte det blir så mycket gjort idag.

Ha det!!

VeronicaP
0

God morgon.

Här regnar det idag igen , ovanligt eller inte . Hagarna är värsta lervällingen och hästana ser inte roliga ut nu :(

Får hoppas att de fryser på så att man kan få bli av med leran och hästarna bli rena igen.

Idag händer inte så mycket då jag har fått order att ta de lugnt.

Ha en bra tisdag

Tittut
0

Morrn!

Hästar ute och stallet fixat. Idag är det bara hemmajobb, vilket känns skönt. Ska försöka ta mig ut på en hundpromenad också, så jag får lite luft mitt på dagen, vilket kan behövas.

Ha en bra tisdag alla!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Gnistra
0

Hejsan!

Här regnar och blåser det riktigt bra, hästarna får stanna inne tills vidare och hoppas att vädret lugnar sig lite. Ut ska hästarna få komma,  men det får bli lite senare på dagen ….

Hoppas att ni kan mysa till det idag!

Hagelberg
0

God förmiddag!

Hemma med sjukt barn, inte lätt när man är lite och mår pyton… Här regnar det och har så gjort länge nu. Hagen börjar ge upp nu så jag hoppas på minusgrader. Det blev skifte i stallet så utehästarna fick komma in lite, vilket de uppskattade.

Há en bra tidsag.

MagganS-B
0

God Middag!

Nu räcker det! Vatten, vatten överallt, och storm därtill! Kunde inte släppa ut hästarna i morse, utan dom får stå inne i dag. Åkrarna är översvämmade och dikena är fulla med vatten, måste ha regnat nåt fruktansvärt i natt och nu stormar det också så huset skakar! Jag håller mig i värmen inomhus, skall fixa lite med förberedelser för julmarknader nu två helger och göra en frozen cheesecake till fredagkvällens gäster!

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God kväll! Har tillbringat tid med hästarna, fixat med de unga herrarna (-10:or) och rullat ut en storbal till hagen. Men fy vad det stormar, jag höll på att blåsa bort och snön sticker så vasst i ögonen. Men nu lite middag och sedan väntar House på mig.
God natt!

murkla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Kväll.!

I Färgelanda har de kommit snö. Inte så kallt men de blåser som bara den.

När jag var kem till Malung i helgen så var de -15 minus på fredag o snö men de var skönt en då.

Här är de bara bra.

Var på blommaffären och köpt mig en blomma som jag fixa med själv o fick lite hjälp. Mycke nöjd med den..

Ha de bra alla.