Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettlojsta-hed
Läst 1637 ggr
Sa-An
0

Dags för avskiljning!

Nu är det dags för avskiljning och märkning av lojsta fölen! På lördag sker det!(20/11)

Några härifrån GIF som kommer?

Jag ska dit, ska hämta hem två föl och tänkte gå i drevet. (Om jag inte går vilse, IGEN! ;) )

Finns fortfarande en del föl kvar, som inte är sålda - 3 ston och 4 hingstar.

janehellen80
0

Jag kommer dit.. Har köpt ett stoföl…  ska bli spännande… Fast åker sent.. 21 från oskarshamn på fredag kväll går båten..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Tessan08
0

Lycka till allihopa, det är en upplevelse att vara med och en ännu större upplevelse att ha ett eller två små russin med sig hem :)

GranoStall
0

Jag åker ner ikväll, drar från Uppsala snart och åker med 20.05 från Nynäshamn. Några mer som ska ner?! Ska inte ha några föl med mig hem, så det låter ju oroväckande att det är några kvar.Obestämd

//Cecilia

Visst börjar drevet klockan 09.00?!

Sa-An
0

#3: Japp, drevet börjar kl 9.

Jag är glad jag redan ska plocka med mig två hem och inte har möjlighet att ta fler…Oskyldig

GranoStall
0

# 4Haha, den har man hört förut. Första gången vi skulle hämta föl från heden hade vi köpt en och kom hem med tre. Skrattande

Syns imorgon!

//Cecilia

Lisa-trollet
0

Mamma och pappa är där. Inga föl är tänkt att följa med hem, men känner jag mamma rätt så kan de komma ett telefonsamtal om hon tycker om någon av de som är kvar. En svart fölis hade inte vart fel men dom var sålda.

rebeccajansson
0

Kunde tyvär inte komma idag, är på fastlandet o julhandlar. Min mamma skall ta hem tre föl ialf. Pappa Lasse får ta sitt ansvar o fostra dom sen… :)

Sa-An
0

Är hemma igen, endast de två jag skulle ha med mig hem kom medTungan ute.

Har släppt dem inne i lösdriften där de ska få gå tills de iaf är så pass tama att det går och fånga dem…

Tessan08
0

Vore kul att se bilder från dagen, och gärna på Leonoras fölunge :)

GranoStall
0

#8 Vilken viljestyrka!Skrattande

Lycka till med alla Lojstafölen.

//Cecilia

Sa-An
0

#10 Hade med mig en bra stoppkloss i form av min far, som nog hade åkt hem utan mig och hästarna om jag kommit med förslaget att vi skulle ta med några till…Glad