Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 746 ggr
garrilina
0

God Morgon 10-11-20

God morgon! när jag skrev datumet insåg jag att det är 1:a advent nästa helg. Fattar inte vart tiden tar vägen…Idag har vi blåst och runt nollan i temperatur, breseningen som täcker veden blåser åt alla håll. Blir till att bära in så mycket som möjligt i helgen.

Ha en bra lördag!

[Croneld]
0

Åh vad skönt det är med helg! Har varit hos hästarna vattnat dem. De ser ut att trivas i snön i alla fall. Inga planer för dagen ännu, men den kommer säkert att fyllas ändå.

Ha det bra!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Snö igen, vaknade med jättehuvudvärk…inget kul då jag ska på rolig tjej/inflyttningsfest i kväll. Hoppas verkligen att det ger sig under dagen.

Ska pyssla lite inne med att göra cernitleratomtar….tänkte ge bort några i kväll!

Ha en bra lördag!

MagganS-B
0

God Förmiddag!

Måddi inte riktigt bra i gårkväll, så jag har sovit till 1/2 10! Som tur är så finns det en snäll man som fodrat hästarna…..

Lite grått ute, men annars inget kallt eller blåst, så dom som skall skilja fölen får bra väder! Tror kanske att solen kan titta fram så småningom!

Nu blir det stadsärenden, sen stalltjänst!

Ha en bra lördag och hurra för Olle som fick stanna i IDOL!

PernillaJ
0

God förmiddag! Önskar jag vore på Lojsta just nu… Nåja, om ett år ska jag dit och hämta två Tyfon-ungar, ser redan fram emot det.

Jag har haft en fixar-morgon, har flyttat på ett eluttag och fäst upp matarledningen till en eluppvärmd vattenbalja litet snyggare. Stallet är klart, hästarna ute och mumsar på grovfoder, och vattenbaljorna är fyllda.

Nu ska jag strax fara till Rättvik och köpa en bräda, tre balar torvströ, och besöka Stiernhööks-gymnasiet som har tema Säker Gård med gårdsvandring idag. Jag är så nyfiken på deras nya toppmoderna ladugård! Är fascinerad av mjölkningsrobotar.

Lisa-trollet
0

God morgon. Nyss uppstigen efter en trevlig kväll på ladies night igår. Tur man har en sambo som kan släppa ut hästarna eftersom mamma och pappa är på minisemester på Lojsta och fångar små russ. Nu blir de brunch och sen ska jag ut till de hästarna och rida lite i snön. Ikväll ska vi på biljardkväll med utlovad smörgåstårta.

ha en bra dag.

murkla
0

God kväll!

Igår när jag kom hem var de -16 när jag kom hem.

Idag var de bara - 4 ute. Men snö har vi Malung..