Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1114 ggr
karisma
0

God morgon 2010-11-19

Morgon där ute

Ännu en vecka håller på att ta slut Det är svart ute och blåser lite samt kommit lite vitt inatt men inte kallt. Idag blir väll som vanligt först djuren sedan lite röj inne Något gott till middag sedan tv skulle inte vara dumt som avslutning på dagen

ha det där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

RC71
0

Varit uppe sedan kl 5 . så mkt att pyssla med när man ska vara borta ett par dagar. Vindstilla och någon grad kallt här.

Gotland nästa!

Godmorgon från

Lotta Glad

Tittut
0

Morrn!

Gotland hägrar här också, men här ringde klockan först 6.45, som vanligt.

Lite snö på marken och nollgradigt. Hoppas på fint ö-väder i helgen.

Ha en bra helg!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God förmiddag!

Jag kan meddela gotlandsresenärerna att det är grått, halvmörkt, och blåser iskallt! Tvi! Om nån vill värma sig så finns vi här……men det är väl andra fölisar som drar!

Just nu så är sotarn här, så det blir väl att städa i källaren sen, senare blir det fölpromenad och på em. skall jag tillverka en massa kålpuddingar!

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kålpudding…MUMS!!!

Morron

Grått även här, kallt, tror jag….har inte varit ute ännu då Ove gav pållarna mat idag.

Nu ska jag dricka kaffe och läsa Corren.

Ska försöka hinna åka till min stackars pappa innan jobbet, efter att han ramlade och bröt sig sitter han i rullstol och blivit snurrigare än innan. De har konstaterat att han är dement och en stor utredning ska göras, detta innebär att han inte kommer kunna bo kvar i sin service lägenhet. Han har magrat och slutat att titta på TV och läsa tidningen, usch det är sorgligt. Var glada så länge era gamla är pigga och krya och ta till vara på det.

alpros
0

#3 Sotare är bra. Jag bor i en kommun som skrivit ett avtal med en sotningsfirma jättelångt bort, som inte har tid att komma, så vi har i praktiken ingen sotning. Hmmm. Funderar på när de första sotbränderna inträffar hos kommuninnevånarna. Jag får väl upp på taket och sota själv. För övrigt kom jag på det ultimata sättet att komma vaken och taggad till arbetet på morgonen. Jag spelade en CD-skiva med Röda Arméns kör på högsta volym i bilen. Jag var riktigt upprymd när jag klev innanför jobbets dörrar i dag på morgonen! Liksom rak i ryggen och marscherande till min plats.

#4 Ska tänka på det. Man förstår oftast inte förrän det är för sent vad man har förlorat.

garrilina
0

God middag! Solen lyser ute jag har varit uppe sedan 5.00, jobbat, handlat och har så i….e ont i nacken, värst när jag böjer mig ner. Har nu smörjt in mig med hästliniment så nu tänker jag gå ut i stallet, höpackning står på schemat, dottern ska rida.

#4 Förstår dig, har gamla föräldrar själv som än så länge är relativt pigga.

[Croneld]
0

God morgon!
Äntligen fredag, kort arbetsdag men tillbringade eftermiddagen i simhuset och tittade på sonen och hans kompisar när de badade i timtal. Kaffe och kollegieblock hade jag vid sidan så hade jag lite att pyssla med.

Trevlig fredagskväll!