Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1037 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 10-11-17

Va? Först! Var är alla?????

Här är i alla fall fruset på marken i dag, ett par minus, skönt! Efter gårdagens sol och vind så har det mesta vattnet sjunkit undan på åkrar och i mina hagar. Får se om det blir skogen eller vinterhagarna för russen i dag…..Morgonhöet är snart uppätet! I dag blir det nog en tur till Visby och tandläkaren, har besvär efter besöket för snart tre veckor sen…..Tomt i kylen också!

Ha en bra dag!

Gurkane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är jag! Fått iväg ungar till skolan och

matat de nyaste familjemedlemmarna…

Igår när vi var i stallet för att säga sista adjö till nordsvensken Patron hörde vi något…mer o mer. Hittade sedan tre moderlösa(ja vi antar det iaf, då ingen kattmamma synts till)kisseungar. I rask takt förbyttes "döden" till att "rädda liv". Så detta avsked blev inte så tungt som befarat…Har en dotter som tar detta med hästdöd oerhört hårt och brukar inte kunna fungera på lång tid isamband med sådana här händelser.

Men nu har man då skaffat sig dygnet runt jobb några veckor framåt istället… Veterinären tippade på att de är 2-3 veckor gamla.

Gurkane
0

en bild på den grå

Gurkane
0

och en bild på den randiga…Nu sover de alla tre i min famn.

[Tjiwi]
0

#1 Näää men sååå söta!! Jag älskar de stålgrå…hade en randig precis som den på bild tre en gång i tiden och jag tycker de är så vackra.

Här är det kallt idag, vitt av frost! Är halvkrasslig, igen, undrar om det ska vara så här hela vintern??

Har inte bestämt mig om jag fixar att jobba eller ej…….

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

-20 och solsken ute, friskt!

Båda ätteläggen är sjuka idag, bingo! Men då kan de ju elda och roa hundarna under dagen.

Har hunnit med stallet, ströa ena halvan av huset, göra rent fyra marsvinslådor och nu är det dags att ta sig till jobbet. Primula och Flisan kom och undrarde vad jag höll på med, Primula försökte springa ut ur hagen när jag körde in och ut med skottkärran och Flisan fick en nära-döden-upplevelse när hon fick syn på halmhögarna i huset. Därför blev bara ena halvan ströad, hade ingen lust att jaga PRimula runt bygden, eller få en kallblodstravare i skottkärran.

[Croneld]
0

Hej!
Ja denna tid på året tror jag att många är höst-vintertrötta precis som jag.FlörtJag hinner knappt ngt på morgonen och tiden rusar iväg, hoppas på snö som ligger och vinterlov så jag kan återhämta mig.

Ha en bra dag alla!

MagganS-B
0

# 1 Så jättesöta kattungar! Vilken tur i sorgen att ni hittade dom! En liten solskenshistoria!

[Croneld]
0

# 1 Beklagar sorgen och kattungarnas kurr värmer ett tag.

murkla
0

God kväll!

Här i färgelanda har de varit  bra väder uppehåll o nog någon plus grader men de var några minus i morse. Ingen snö här inte.

Men i Malung finns de iallafall lite snö och så har de varit -15 - -16 i någon dag..

SÅ de känns kontsigt att vara så längre ner i sverige . Fast de är kul att se när de kommer snö och kallt.

Min dag har inte varit så roligt har huvudvärk hela dagen o lite migrän käning…

Snart är de kvällsmat.

Ha de bra

garrilina
0

God kväll! -12 i morse så det var friskt även hos oss. Sambon åkte till Norge i morse för att jobba i 3 veckor och då kom det en lastbil ved direkt. Har väntat på den i veckor, så dottern har haft jobb idag med att bära in i vedboden, vi vet vad vi har att göra i helgen.