Vinterbad med lyckligt slut
Såg det på TV:n igår kväll. Tur att allt gick så bra.
Vårt llilla russ har gjort något liknande. Montró i poolen
Hela äventyret tog c:a två timmar och dessutom uppmärksammades händelsen i RIX FM, där vi i radio fick berätta hela historien
Vintern därpå gick hon och hennes halvsyster på promenad (efter att åter smitit ur hagen) över en frusen fors. Det vara bara tur att de inte gick igenom då forsen inte var frusen överallt (strömmande vatten, ni vet)
Vad skönt att det gick bra. Inte alltid det gör det. En liten hingst e.Grus försvann spårlöst en vinternatt, ägarna letade länge efter honom och trodde till slut att någon stulit honom. På vårkanten flöt han upp ur sjön…….
# 1 såg det med… tur erat russ klara sig…
# 2 uscha vad hemskt…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
#2 Usch, fruktansvärt!
Pappa höll på att vinka ur stolen när han såg nyheterna igår. Han börja ropa och skrika att hela familjen skulle komma och se vad som pågick, och det är ovanligt. Tur att det vick bra, men det syntes verkligen hur slut hästen var. Den skulle nog aldrig orkat upp själv utan traktorns hjälp.
För många år sen gick ett russto, tror det var Aska, ner sig i en brunn. Trots att hon hissades upp av en timmerbil ganska snabbt så gick hennes liv inte att rädda, hon hade sprängt lungorna! Jättetragiskt!

Pållen i #0 bor i byn bredvid mitt sommarbete och i ån hon gick ner sig i är det väldigt strömt, bara ett under att hon inte drogs ner under isen!

Min gamla New forest jag hade ramlade ner i genevadsån och han var i vattnet länge innan äntligen brandmännen och snälla människor fick upp honom , då var han trött och sliten och brandmännen sa att de var tur han var så snäll annars hade de aldrig fått upp honom , han var ju gammal när detta skedde och fick lite följdsjukdomar efter det men blev helt frisk sedan.