God Morgon 10-11-14
God Morgon! Rullar just nu mot huvudstaden. Rastade hundarna innan vi for men hästarna ska granntjejen sköta om. Hon är en av våra två med stallplats hos oss och hon ställer upp i alla lägen. Ner har vi packning till sonen och tillbaka ska det följa med en ny avelshane till dotterns marsvin.
Ha en bra söndag!

Morgon
Grått & tråkigt i roslagen + 3 Idag gör jag det som skulle bli gjort igår för det kom ingen prins på en vit springare Men x-et ringde gör dig klar på en timme så åker vi till Uppsala och shoppar middag ingår Inte kunde jag motstå det Så det blev Jula Biltema Ikea mm och en god file Nya reflexer och kniv till rockarden lite fina hästar att sätta på soptunnan mm Hade riktigt trevligt i grannstaden
Nu lite mer kaffe och mata valpar sedan ut
ha en bra söndag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Kallt inne, vi eldade inte så flitigt igår kväll… -15 ute och mulet.
Idag blir det litet vad som hinns med, igår hade vi middagsgäster för ovanlighetens skull.
Peter ska fixa till duschen idag, och jag hade tänkt ut med några hästar, men jag får se, man r inte van kylan än…
God morgon!
Sitterhär och tittar ut på ett regningt Roslagen. Idag tänkte jag snabbstaäda lite och sedan fixa med kusarna. Fölen ska få komma in och borstas, lille Dragon ska få lite "träning" så han kan uppföra sig sedan när han ska flytta till nytt hem. Han är redan trevlig att hålla på med, men det är roligt att skicka iväg en som fungerar bra fast han är liten.
Ha en bra dag!

Vädret blir sämre ju längre söderut vi kommer, hade ett par minus hemma i Hudik men nu är det dimma och regn.
Och jag har haft stalltjänst två morgonar i rad nu. På helgerna ska ju dessutom foder vägas och all halm för kommande vecka bäras fram.
Jag är och ska ta allt i slow motion, så jag har mellan varven studerat hästarna under tiden de ätit sitt hö. Väldigt fachinerande att se på hur de tar sina strån, hur de går mellan högarna, hur de tuggar sin mat och i vilken hastighet, beroende på vem de går tillsammans med. I vissa hagar mer avslappnat än i andra… Intressant!
Idag då… Ja lite skor skulle visst på hovar idag, lite skräp skulle visst "försvinna" men först frukost!
Ha en bra dag i slask Landet.
God Förmiddag!
Här är nästan 7 grader varmt, sydlig vind och solen skiner som på en vårdag! Jag är absolut inte avundsjuk på alla som har kallt och snö!
Hoppas allt vatten sjunker undan lite i dag så jag slipper släppa hästarna i stora hagen…..
Tror jag skall putsa ett par fönster…..inte kul när det är dubbla fönster och spröjsar!
Ha en bra söndag!
Här är snön borta, sol idag! Men vääldigt blött. I em blir det ridhus och körträning med Njord.