God morgon 2010-11-12
Mörkt och 2 plusgrader.
Ensam i huset, sambon borta, barn och hundar utackorderade.
Ska snart ge mig iväg till stallet innan arbetet borjar 6.20.
Åker till Nässjö i em, nästan alla i familjen/rna borta och mamma blir ensam hemma med fyra barn, 11 hästar och en hund. Hon är tapper och fantastisk, min mor…
Ha en fin fredag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Flera minus och uppehåll, igår när jag åkte hem från jobbet regnade det och var tre minus, haöt på stora vägen kan jag säga.
Idag butiken, och sedan handla igen, då det bara blev middag handlat igår.
Nu frukost!

Morgon
Roslagen är grå och +4 Så det blr en ny dag att halka runt i mörker.
Ska se om något fordon kan få vintertoffler idag lilla släpkärran fick igår
Annars blir det som vanligt prata vänligt med traktorn så den startar mocka åt hästarna leka lite med valparna Kanske lite Idol till kvällen
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Det ösregnar ute, så hästarna får stå inne med sitt hö tills det lugnat ner sig…..
Själv skall jag krypa ner i sängen igen eftersom jag inte kunde sova i natt, somnade ca. 04.30 och vaknade vid 7! Eftersom jag har lite problem med hjärtat så mår jag inte så bra om jag inte sover ett tag till…..
Ha en bra fredag (redan?)……..

God förmiddag! Här är det runt 0 och snöar, uff. Jag måste ringa och försöka få tag i Börje som plogar.
Jag har varit medhjälpare till en kompis vars travarföl skulle frysmärkas i morse. Kul, det hade jag aldrig varit med om förut - har bara sett frysmärkning på Lojsta-fölen ett par gånger. Jag frågade hur länge de höll frysjärnet: 20 sekunder på bruna och svarta hästar, 25 sekunder på fuxar och 35 sekunder på skimlar (antar att de menade konstantskimlar, typ Tap In). Fölet som jag åkte med var en "vanlig" mörkbrun varmblodsunge, som nu har en prydlig stämpling på halsen.
Om nån timme ska jag fara in till Leksand och lösa ut paket med min nya eluppvärmda vattenbalja. Måste oxå shoppa litet inför grillning på söndag.
God kväll! Åter en arbetsvecka till ända och jag kom faktiskt hem när det var ljust ute. Så jag har tillbringat tid med kusarna i regnet. De fick också ny höbal och en ny halmbal i vindskyddet. Jag har i år mindre "tjejvänliga" balar som jag kan rulla själv. Kalas verkligen! I morgon blir det en tur med kusen igen!
Trevlig fredagskväll!