Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettur-spår
Läst 1337 ggr
Anna-Uppsala
0

Hjördis dagbok som riktig bok?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har funderat lite på att ge ut Hjördis samlade dagboksblad som en bok. Det har ju blivit några stycken vid det här laget …

Det finns ett förlag där man kan ge ut sina egna manus, och om man trycker 200 ex där blir priset ut 150 kronor per bok för en bok i A5-storlek, med hård pärm och svart-vita bilder i.

Det är rakt av vad boken kostar att ge ut, och ingen vinst inräknad eller så. Jag gör det för att det är kul, inte för att tjäna pengar.

Tror ni att det skulle finnas intresse för en sån bok - eller ska jag lägga projektet på is, så länge?

Kanske finns det fler här inne som vill ge ut sina egna böcker - i så fall är hemsidesadressen till förlaget http://www.recito.se.

Jag tycker de verkar seriösa och bra, och funderar faktiskt på att återutge mina hästböcker som gått hos Pollux där också. Vi får se vad som händer framöver! :)

PS. Om moderatorerna inte tycker den här tråden passar här, så är det bara att ta bort den. DS.

Hjördis och Silla i gårdagens snöyra i Uppsala

Bettan1975
0

YES, Hjördis dagbok som bok skulle vara suveränt!!!!! Förresten så är min äldsta dotter väldigt förtjust i de böcker du givit ut hos Pollux, Hjördis borde banne mig få vara med där också tycker jag.

Jag står långt fram i kön för att få mig ett ex av Hjördis om du bestämmer dig för det Anna.

"En lögn kommer alltid ikapp en förr eller senare, därför är lögner helt meningslösa"

-Medarbetare i Singelföräldrar-

carcha01
0

Låter som en kanonbra idé! Här är i alla fall en som skulle köpa boken.Glad

PernillaJ
0

Det låter jättespännande tycker jag, skulle gärna se Hjördis i bokform. Men samtidigt är 200 ex x 150 kronor = 30000 kronor en icke föraktlig summa pengar att ligga ute med.

Jag har ingen aning om hur lätt/svårt det är att som privatperson, utan ett förlag i ryggen, sälja en upplaga om 200 ex. Hjördis har åtminstone en publik, alla som läst henne i Gotlandsrusset och på Ridsports blogg; det underlättar nog.

Anna-Uppsala
0

Pernilla - man riskerar inte riktigt så mycket. Om inte en enda bok säljer är det cirka 18 000 kronor, och några dagböcker borde väl ändå kunna gå åt!

Jag var inne på deras produktionssida och kollade, där kan man beräkna vad olika antal och utföranden kostar. I priset ovan ingår att de gör all sättning, omslaget och så vidare, men jag borde kunna få ner priset, eftersom jag kan göra hela sättningen själv och skicka ett helt färdigt dokument, klart att trycka.

Sedan har Recito avtal med Bokus, Adlibris med fler ställen - så trycker man hos dem får man 3 månader på ovannämnda ställen gratis, plus att man är med på en sida som heter litenupplaga.se.

Man kanske kunde göra en blänkare i Gotlandsrusset och så ta förbeställningar, så man vet om man ska trycka tex 100 eller 200 ex redan innan?

Sedan är jag dessvärre väl medveten om att man riskerar att gå back, men vad tusan! Lite måste man våga ibland!!!!! =)

Anna-Uppsala
0

Bettan1975 -> Hälsa så mycket till dottern och säg att jag är jätteglad över att hon tycker om böckerna! Nu var det ju några år sedan de sista kom ut, men jag får fortfarande hälsningar i min gästbok från läsare, och blir alltid lika lycklig. :)

MagganS-B
0

Jättekul med "Hjördis Dagbok", det är bara att stå på! Jag köper den också!

murkla
0

Säger som de andra att jag skulle oxå köpa den om de kom ut på bok. Hjördis dagbok är allt kul.  Saknade den i gotlandsrusset nu senast…..Skrattande

karisma
0

Oj jag sätter mig och väntar kommer den på måndagFlört

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

kristina-axtorp
0

Skulle hemskt gärna köpa en Hjördis- bok!! Så boka en på mig!!

ryttarn
0

En höjdare, en given julklapp/födelsedagspresent till hästtokiga familjemedlemmar och bekanta. Lär köpa in mig på några….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

janehellen80
0

Vill oxå ha en lr 2 böcker… låter som en rolig ide och tror dom går åt..

Medarbetare på Gotlandsruss i fokus

Av ett russ blev det russigt värre  Skrattande

Gurkane
0

Vilken bra idé! Undra om de hinner bli klara till denna jul? Isåfall har jag ett problem mindre inför klappköpen. 12 årig läsoman, hästtokig dessutom skulle säkert uppskatta ett litet paket som räcker mer än 5 minuter.

[Croneld]
0

Satsa Anna, vore roligt!

alpros
0

Det är klart du ska ge ut berättelserna i bokform! Tuta och kör!

Jossa
0

Jag har också läst dina böcker som kommit genom Pollux. Jag är frälst!

Tittut
0

Självklart!

Säg till hur och var vi ska betala bara!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj vad kul att så många var intresserade! Jag blir alldeles lycklig … Kyss

Men den blir absolut inte klar till jul - först måste jag leta fram alla gamla dagboksblad, det vill säga hitta alla mina gamla Gotlandsrusset. För de dagbocker som inte är kvar i datorn, måste jag tyvärr skriva in igen.Hade en vild unghund som drog ner en lös hårddisk i golvet för tre år sedan och där låg mängder med material som inte gick att rädda! Skrikandes … och sen ska det layoutas, fixas bilder och korrekturläsas och ….

NÄSTA jul är nog mer troligt att ni siktar in er på! Men den som väntar på nåt gott, ni vet … Flört

På bilden: Hjördis första dagen hemma hos mig, 1 aug 2004.