God morgon 2010-11-09
Morgon
Svart ute +3 och blåser hoppas snön dröjer För jag har inte fått på vinterdäcken måste ha hjälp för jag orkar inte dra loss bultarna Idag kommer flickebarnet till Gert efter skolan vi får vara snabba för det blir fort mörkt Sedan är det ju tisdag och tantgruppen på ridklubben Vågar inte räkna ut medelåldern fast en ungdom är med ca36 år
ha en bra tisdag
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här blåser det 10m/sek och det dånar i rutorna. Prognosen säger snö, så det är bara att vänta och se. Ska gå ut och vattna kusarna om jag inte blåser omkull…
Ha en bra dag och kör förisktigt!

God morgon! Vindstilla, -4,3 och frostigt här. Jag ska skynda mig att fara och handla bräda (till bokhyllegavel) och spånbalar nu på förmiddagen, innan snön eventuellt kommer. Jag beställde en till ThermoBar eluppvärmd vattenbalja igår. Vinterns slitgöra blir att kånka vatten.
Igår var jag på shoppingtur till Borlänge med ett par kompisar. Tidig julklappshandel och lunchbuffé på thai-restaurang; en trevlig dag.
# 3 Vilken smart!
Här är det nollgradigt men det ser kallt ut. Ska gå med >Elin till bussen, så det blir mössa på.
Ha en bra tisdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
#2 Hööks säljer den för 179 :- !

#3, 5 Tack för tipset! Det funkar ju så länge det är barmark. Och sen när vi fått snö kan man knyta ett grimskaft i dunkarna och dra dem. Målet är minsta möjliga slit - eller hur.
God Morgon!
I natt har det blivit dåligt med sömnen…..Trodde huset skulle välta ibland, vi hade ca. 25 meter/sek i byarna + ösregn! Vatten står det i stora pölar på åkrarna och på gården. Hästarna har fått sitt morgonfoder inne. Det är lovat bättre väder framåt eftermiddagen, avtagande och mindre regn, vilken tröst! Inga färjor har gått nu på morgonen heller…..Det får bli en innedag i dag, jag tänkte pyssla lite med fölen inne i stallet, borsta och lyfta ben. Nån god äppelkaka kanske jag bakar också…..
Ha en bra dag i stormen, jag är inte avundsjuk på er som har snöoväder…..

# 8 Det är bara att sätta upp belysning i granen så har du fixat lite stämmning inför vintern
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Här i västsverige snöar det för fullt å massa snö på backen… Ponnyerna busar i snön.. är så kul å se när dom håller på… dom gillar snön lika mycket som barnen…
Medarbetare på Gotlandsruss i fokus
Av ett russ blev det russigt värre 
Här väntar nu matning och vattning av hästar… Snö och stormigt. Mest utav det sistnämnda. Tror nog hästarna vill komma in tidigt ikväll…
Ha en god fortsättning av dagen bland snö, storm, hästar och allt.

God kväll! Här blev det tidig installning i dag, blåser som … slutade tidigt i dag så då snabbade vi oss. Börja låta som huset lyfter men än så länge håller sig snön borta. Kom lite i morse det var knappt synbart. Hämtade hem fåren i dag också, de har gått kvar på betet med matning där, nu står de i en box.
Ha en bra kväll.
Här i Färgelanda har de oxå kommit snö o de blåser som bara den har de gjort. Men nu har de lugnat sig. Men snön ligger kvar då..
Några minus bara. Sägs att de ska bli regn till helgen…
Annars allt bra.