Enkät-Russ i grupp & lösdrift
VIKTIGT!
… om du har dina russ ute mycket tillsammans med andra. Vill du bidra till att hästhållningen blir bättre?
Det kan du göra genom att fylla i enkäten från SLU (Sveriges Lantbruksuniversitet) som undersöker hur man håller sina hästar och vilka de går tillsammans med
Era erfarenheter är viktiga så att de som gör undersökningen får bra underlag. Ni kanske inte heller tycker om att se hästar ståendes ensamma i schackstora rut-hagar inbäddade i massor av täcken!
Nu har jag svarat. Lite lurigt då det står hur många hästar man äger. Borde kanske ha svarat hur många som vi har tillsammans. Något att tänka på för er andra.
Hej Anemona! Såg den svaga bilden på din personliga sida, har en aning om vilken häst det är…..
Bra enkät!

# 3 Underbar bild!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Svarat och hoppas att det är till någon hjälp
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
Har också svarat, och det blev en himla massa kryssande, eftersom det varierar beroende på vilka hästar jag har vid olika tillfällen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Har oxå svarat. Tyckte att ankäten var väldigt svår att svara vettigt på då mycket om hur man sätter samman grupper beror på individerna, inte så mycket på kön eller ålder.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag har med svarat nu. Kände dock att jag inte blev helt nöjd, utan hade velat skriva mina egna förklaringar till svar :P
Enkäter är alltid svåra att svara på för det generaliseras så mycket. Det måste göras på det sättet annars får man inte ihop något material alls.
DÄRFÖR ska man inte tro på all statistik och undersökningar. Dessa är oftast väldigt grovt generaliserande.
# 9 Ja det känns lite så :P

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
UPPROP!
Svara på enkäten om du inte redan har gjort det!!!
Jag vet att frågorna är lite knepigt formulerade - men man får svara så nära sanningen man kan komma. Mycket av häst-känslan och "det beror på", samt att vi håller hästarna olika sommar och vinter kommer tvärr inte fram i sådana undersökningar.
Men det är bättre att svara, än att låta bli!
Tack på förhand
Nu har jag med svarat :)
# 11 Kul att se Dallas på filmen : )