God morgon 2010-11-04
Morgon på er
Idag ska vädret bli fint det säger väderkanalen Annars är det ännu bara svart och +5,5 grader ute just nu
Idag kommer två små tjejer från ridklubben och ska hålla på med Gert han blir nog glad Till kvällen ridhuset sedan har den här dagen gått
ha det där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon Russvänner!
Här ska sovas en liten stund till så jag orkar med russingen och sjukgymnastbesöket för egen del.
Han blir bara goare å goare min lilla lillla russvän. Tror bestämt han tagit mig som sin människofavorít. Att stalla in dem gör tydligen susen på vissa individer. Han t.o.m ser glad ut nu när jag kommer, står å väntar sådär lite längtansfullt. KUL! För KP, den lilla spjuvern har inte varit helt lätt att komma "nära".

Godmorgon i landet!
Mulet här, och runt noll. Vivar ut med Debbie och Röros igår, och de skötte sig bra. Mer träning för dem idag.
Butiken för mig, Peter var hem och sov och är nu på väg till Gällivare för att lossa.

Godmorgon!
Solen är på väg upp och det blåser lite men det ser lovande ut! Är riktigt nöjd med går dagen då jag avslutade kursen i Etik, nu är det att ta tag i nästa kurs och beta av de en för en. Här blir det lite små jobb med hästarna och möte på arbetet mitt på dagen.
Ha det lugnt och bra i dag!
Gardsbys 1års -ston på fotot.
Morron
Klart idag men blåsigt och kallt!! Kändes som isvindar….
Nu blir det lite kaffe och shake……ha en bra dag!
God morgon!
Idag skiner solen mellan molnen och det blåser lite. Fölen leker på kullen i hagen och märrarna bor vid storbalen. Nu ska jag bara dricka upp min kopp sen blir det undanplockning, så det blir klart efter rustningen någon gång. Sen ska jag ut med någon ponny.
Ha en bra dag!
# 1 Låter bra att han börjar foga sig..
Här sover barnen än. Bara 4-beningarna vakna och de har precis fått frukost, liksom jag.
Vänter veterinärbesök idag. Dags att vaccinera de små för första gången.
Hoppas ni alla får en bra torsdag.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Idag är det premiär-körtur med nya russinet - ja hon är mycket körd hos förra ägaren men idag är det första gången som jag kör henne på hemmaplan. Ska bli spännande, man det kunde gärna sluta blåsa så förbenat kallt, brrr!
Tänkte hinna köra några gånger innan halka och vinter är här - vi har ju sällan slädföre här nere i Skåne så det blir köruppehåll vintertid.
Solen skiner så om en stund ska jag rida på vårt kallblod för första gången. Russen har fått morgonmat och de stallade är utsläppta. Själv ska jag äta en lugn och lång frukost då jag har ledigt från skolan idag. Så himla skönt med lite lov i höstmörkret.
Resten av dagen ska jag hjälpa Malena med hennes flytt då hon äntligen fått sin egna lägenhet. Mycket att transportra och mycket att städa. Men det känns ändå bra.

God eftermiddag!
Solen lysser i Malung ¨så de är jätte skönt med uppehåll idag..
Här avlöser vi födelsekalas efter varnadra i dag är sambons och i tisdags var de jag.
Hälsat på min Mitrus soch fick vacinationspruta. Klart iallafall. Har höslov…
Ha de bra alla.

God eftermiddag
Här har det varit toppen väder och jag har snällt fått hålla mig borta från stallet , jag börja bli rastlöst och otålig vill bara träna hästarna och få åka på utställning på lördag med de där 2 shettisarna men jag får ju inte det hm.
Jag opererade min hälsena i måndags , så jag får väl snällt acceptera läkarens order men de är svårt ;)
Ha en fortsatt trevlig måndag