Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etiketthästhälsa-hästhållning
Läst 1440 ggr
Prenses
0

Grannar ?

Hej!
Kolla på grannfejden här om dagen och kom och tänka på hur det är mer ens egna grannar. Dethär med hästar och djur har ju vissa grannar stor irritation på. Hur är det med era grannar ?

Min ena granne klippte ner en buske för att hon ska kunna se min ponnyer. Hon tycker om att se dem när hon dricker kaffe på morgon, och så hon vet att de är i hagen.
Den andra grannen bryr sig inte så mycket i det. Tror inte hon skulle notera om det var elefanter som stod i hagen heller.
Den tredje, som int ens bor i sitt hus utan är i Jerusalem som volotär, vart helt hysterisk när hon såg att hon fick hästar som granne. Hon sa att det var hennes väg och bla bla bla. Och att hon tycker om djur men kan inte tåla att se katt, häst eller hundskit. ´Hon är en väldigt speciell en… Har dock inte sett till henne sen Augusti. Tur är väl det.

Hur är det med era grannar ? :)

/ Sabina

Tusen
0

När vi skaffade hästar frågade vi alla våra grannar om det var okej. Det var det. En granne, sommargäst, matar alltid våra ponnysar med äpplen o dyl. En annan har barnbarn och en tredje har småbarn och samtliga gillar  att komma och klappa våra russ och ge dem lite bröd eller morötter. En annan granne lånar ut sin vall till oss så de har någonstans att beta på sommaren och vår närmsta granna är vår veterinär vars barn också haft russ och shettisar i flera år. Dessutom ligger det ett travstall endast 200 m från oss.
Så vi har det bra med de grannar vi har nu. Men har man otur kan det ju ändra sig.

ryttarn
0

Vi bor i en by fylld av djur. Den ena grannen har 350 tackor, vilket innebär en himla massa lam varje år, den andra grannen har ett tiotal kor. Så när vi flyttade in var alla väldigt possitiva till att gården skulle brukas och att det skulle gå djur i hagarna. Har aldrig haft några problem där vi bor nu.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Miica
0

hehe jag har mina hästar på två olika ställen. Ena stället hyr jag in några på, och ja det har gått hästar där i väldigt många år. Grannstallet har med hästar ;)

De andra har jag ute hos pappa, och närmsta grannen där, har frågat om han inte kan få slänga ut hö till dem så behöver jag inte åka ut varje dag ;) Sött tyckte jag! =)