Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 703 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 10-11-02

Godmorgon i landet!

Klarblå himmel, solen på väg upp bakom skogen.

Det har frusit på inatt, skönt!

Det blev inget unghästjobb igår morse, men väl en städad selkammare. Vi gör ett nytt försök idag.

Annars butiken som vanligt.

MagganS-B
0

God Morgon!

Nu när "vintertiden" kommit så är jag så morgonpigg så här är jästarna ute strax efter sju, och kaffet redan intaget! Ser ut att bli en fin dag, fast det kom en regnskur i går kväll. I går morse ringde jag hovslagaren, det tog 20 minuter så var han här, så nu är alla sex damerna och småherrarna fina om fötterna! Det gick som en dans, Dain tyckte väl att det var si och så, men dom andra två var helt coola…..Det blev en dyr dag med både hovslagare för dom och tandläkaren för mig Flört!

I dag blir det lövräfsning eller fönsterputs, har inte bestämt mig riktigt!

Ha en bra dag!

Tittut
0

Morrn!
Solen letar sig fram även här och värmer snart upp frosten och förhoppningsvis också min vattenslang i stallet som jag lät vara ute igår kväll i värmen. Har ingen lust att hinka vatten till åtta kusar..

Ska snart iväg på lite mellanjobb. SOnen har lovat byta däck på transporten och skura densamma under höstlovet. Får se om det bli idag eller i morgon.

Ha en fin tisdag och glöm inte att carpa lite diem också!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

God morgon! Jag är också märkligt morgonpigg efter vintertidens inträde. Men det går väl över.

Är så belåten för igår kom min idol elektriker-Bengt och fixade ledning i en fåra (som jag hackat och grävt, pust) tvärs över gårdsplanen. Så nu är det draget el till lösdriften, för den eluppvärmda vattenbaljan. Härligt att jag hann få det gjort innan tjälen.

Jag är också väldigt nöjd för jag räknade på avkommepoäng för ett sto åt en god vän och fann att hon räcker till ELIT. Hurra! Så Liselotte kan förvänta sig en till postum ansökan (om jag så ska behöva skriva den själv… igen…).

Idag bär det snart av till Romme för lunchtrav.

Tittut
0

# 3 Håll mig sysselsatt du bara!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Tjiwi]
0

God förmiddag

Grått ute.

Ska gå ner och göra stall nu tänkte jag. I em kommer Njord nya lilla ryttare, Julia åtta år och rider honom.

Jobb i em som vanligt, här knallar det på i samma spår!

karisma
0

middag på er

Seg dator i morse tillika ägare Det enda som var trevligt i morse var vädret och att prata med kompis i telefon under mockning Sedan slog x-et till och bjöd på mat på Nysättra luchkaffe majskykling & ris och massor av grönsaker Så nu är jag så mätt att jag inte orkar röra mig måste bli soffan och tidningen en stund mad lilla yokie på magen

ha det bra där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus